BIEX vid alla lärosäten

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2016 års vårtermin.
Annabellee
Inlägg: 10
Blev medlem: 12 aug 2015, 09:54

Chansen att komma in med 21.30 i BIEX

Inlägg av Annabellee »

Hej och tack för svaret men förstår jag det rätt så fanns det någon/några som kom in med 21.09 ? för mig spelar det ingen roll vvar det är bara jag kommer in.
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4716
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Chansen att komma in med 21.30 i BIEX

Inlägg av Nils »

Ansökande antogs med 21,09 i både Umeå och Örebro.
Annabellee
Inlägg: 10
Blev medlem: 12 aug 2015, 09:54

Chansen att komma in med 21.30 i BIEX

Inlägg av Annabellee »

Tack för svaret :) Tror du att jag kommer in urval 1 eller 2
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4716
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Chansen att komma in med 21.30 i BIEX

Inlägg av Nils »

21,30 BÖR räcka för urval 1 i både Umeå och Örebro, kanske även Linköping, om gränsen sjunker relativt VT15. Kanske urval 2 i Göteborg.
Annabellee
Inlägg: 10
Blev medlem: 12 aug 2015, 09:54

Chansen att komma in med 21.30 i BIEX

Inlägg av Annabellee »

Tack så mycket men jag måste ställa en sist fråga har dom som kommit in med 21.30 haft bra på högskoleprovet ? För jag ska göra högskoleprovet för första gången och är jätte rädd för att det inte ska gå bra och så har jag förlorat 1 år. För just nu pluggar jag inget. Jag läser väldigt mycket om kroppen men det gör jag av intresse. Jag jobbar på äldreboende och nyligen också med ett bemanningsföretag. Men jag pluggar inte upp några betyg. Tycker du att jag ska sats på prövningar ?Tack på förhand
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4716
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Chansen att komma in med 21.30 i BIEX

Inlägg av Nils »

Annabellee skrev:Tack så mycket men jag måste ställa en sist fråga har dom som kommit in med 21.30 haft bra på högskoleprovet ? För jag ska göra högskoleprovet för första gången och är jätte rädd för att det inte ska gå bra och så har jag förlorat 1 år. För just nu pluggar jag inget. Jag läser väldigt mycket om kroppen men det gör jag av intresse. Jag jobbar på äldreboende och nyligen också med ett bemanningsföretag. Men jag pluggar inte upp några betyg. Tycker du att jag ska sats på prövningar ?Tack på förhand
De som kom in förra våren via BIEX-kvoten och låg på gränsen hade ofta hyfsat bra hp-poäng, inte ovanligt med 1,60 eller bättre.

http://läkarstudent.se/antagning.html#biex

Hp-poängen spelar bara roll om man ligger exakt på betygsgränsen. Hamnar man 0,01 över betygsgränsen så spelar hp-poängen inte någon roll alls för antagningen.
Annabellee
Inlägg: 10
Blev medlem: 12 aug 2015, 09:54

Chansen att komma in med 21.30 i BIEX

Inlägg av Annabellee »

Tack, jag satsar på att sätt HP runt 1. Tror helt ärligt inte att jag kommer få högre om jag nu inte får lägre. Sen om jag inte kommer in nu till vår får jag jobba och plugg upp betyg och hp. Sen får jag hoppas på att inte fastnar på mitt jobb. Nu i efterhand borde jag kanske tänkt på att plugga upp betygen. Men jag Känner folk som har pluggat upp betygen i 4 år och inte kommit in. Så det var därför jag tänkte att jobba på ett äldreboende skulle ge erfarenhet och så skulle jag tjäna lite pengar. Sen känner jag inte för att vänta så länge och då kanske jag ska fundera på utomlands.
nickel

Överallt med BIEX

Inlägg av nickel »

Hej!

Ligger på 21,76 i BIEX. Finns det goda chanser att jag kommer in på någon av universiteten? Bor i Stockholm och vill gärna studera så nära som möjligt.

Tack! :glad:
Sture

21,76

Inlägg av Sture »

Du kommer in i Linköping VT2016 säkert och kanske som reserv i Uppsala.
Gast

Överallt med BIEX

Inlägg av Gast »

Hej Nils! Vad tror du att antagningsgränserna för BIEX kommer att landa på i de diverse lärosätena VT16?
Låst