Cookies

Europeiska unionen och Sveriges riksdag kräver att alla hemsidor informerar läsare om cookies. Denna sajt använder cookies för Google Analytics, för att spara döljande av notiser och annonser och för andra funktioner. Ifall din webbläsare är inställd på att acceptera cookies tolkas det som samtycke.

[ dölj detta och visa notiser i menyn nedanför vid nya händelser ]

Forum

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster

Antagning urval 2 BF-kvoten

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2013 års hösttermin.

07 aug 2013, 18:31

Hej!

Jag jag hade otur på HP där 2 poäng ströks från min verbala del vilket resulterade i att jag damp ner i snitt, så nu när antagningen för läkarprogrammet är klart för andra omgången ligger jag som bäst på 6:e reservplats i Örebro, i BF eller B4 kvoten som den också har kallats. Vad tror ni om mina chanser? Intresserad av vad andra i samma kvot har för erfarenheter eller om någon annan där ute också är reservplacerad i den kvoten! Ligger ca 10-12 på de andra universiteten. I våras då mitt HP var sämre än nu låg jag 11:e reserv efter andra urvalet, och 9:e reserven (med samma HP-resultat som jag, läs bortlottad) kom in. Detta verkar vara en tillfällighet, men man slutar aldrig hoppas!
Wolthura

07 aug 2013, 20:35

Tyvärr verkar den vara minimal, Örebros läkarprogram har hittills aldrig behövt ta till reservintag i BF-kvoten...

De andra läkarprogrammen behöver ibland använda reservintag men hittills har det inte gått över reservnummer #9. Det är naturligtvis möjligt att nya rekord slås denna gång men oddsen verkar inte vara på din sida.

Bättre lycka nästa gång, med både hp-prov och antagning! :glad:

http://läkarstudent.se/antagning.html#bf
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Läkarstudent

07 aug 2013, 20:37

Nej, det verkar onekligen vara på gränsen, minst sagt. Ser fram emot VT14 antagningen, och skall plugga ytterligare några månader till nästa HP. Tack för svar dock.
Wolthura