Göteborg VT13 BII

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2013 års vårtermin.
Sara88
Inlägg: 24
Blev medlem: 07 aug 2012, 00:43

Göteborg VT13 BII

Inlägg av Sara88 »

Hej alla!

Nu ska jag ställa en fråga som jag redan har ställt ett flertal gånger tidigare, men jag lovar er att det blir sista gången jag ställer den :neutral: .

Jag har idag 22,50 i BII och 1,2 i HP. Är jag garanterad en plats i Göteborg till våren, alltså VT13 ? Om ja, blir jag antagen redan vid första urval ?

Jag är jätte nervös och känner att jag verkligen skulle behöva glada besked och det skulle inte skada om det sker redan nu.

Jag är super super tacksam för svar !!
Tack på förhand
Mustafa Al-Attar
Inlägg: 410
Blev medlem: 17 jul 2011, 16:06
Kontakt:

Re: Göteborg VT13 BII

Inlägg av Mustafa Al-Attar »

Sara88 skrev:Hej alla!

Nu ska jag ställa en fråga som jag redan har ställt ett flertal gånger tidigare, men jag lovar er att det blir sista gången jag ställer den :neutral: .

Jag har idag 22,50 i BII och 1,2 i HP. Är jag garanterad en plats i Göteborg till våren, alltså VT13 ? Om ja, blir jag antagen redan vid första urval ?

Jag är jätte nervös och känner att jag verkligen skulle behöva glada besked och det skulle inte skada om det sker redan nu.

Jag är super super tacksam för svar !!
Tack på förhand
Samma fråga här men det gäller BI 21,86 Linköping urval 1?
:D
Mustafa Al-Attar
martinaaaaaaaa

Re: Göteborg VT13 BII

Inlägg av martinaaaaaaaa »

Hej, kolla in den utmärkta statistiken som finns här:http://xn--lkarstudent-l8a.se/antagning.html (skrålla ner till BII)

Om du kollar där så ser man ganska tydligt att du inte är garanterad en plats i Göteborg. I första urvalet har det behövts 1,4-1,6 men eftersom det har gått ner lite skulle jag gissa på att 1,3 kommer att krävas i första urvalet. I andra urvalet var det nu senast 1,2 men har aldrig varit lägre. Skulle dock gissa på att alla med 1,2 kommer in i andra urvalet.

Håller tummarna för dig :)
Sara88
Inlägg: 24
Blev medlem: 07 aug 2012, 00:43

Re: Göteborg VT13 BII

Inlägg av Sara88 »

martinaaaaaaaa skrev:Hej, kolla in den utmärkta statistiken som finns här:http://xn--lkarstudent-l8a.se/antagning.html (skrålla ner till BII)

Om du kollar där så ser man ganska tydligt att du inte är garanterad en plats i Göteborg. I första urvalet har det behövts 1,4-1,6 men eftersom det har gått ner lite skulle jag gissa på att 1,3 kommer att krävas i första urvalet. I andra urvalet var det nu senast 1,2 men har aldrig varit lägre. Skulle dock gissa på att alla med 1,2 kommer in i andra urvalet.

Håller tummarna för dig :)
Tror du inte att det blir ännu lägre för VT13? Jag har dock fått ett och annat svar, bland annat att någon med 22,31 o 1,6 har kommit in HT12. Borde jag inte ha större chans med 22.50 o 1,2 än någon med 22,31 o 1,6?
Mustafa Al-Attar
Inlägg: 410
Blev medlem: 17 jul 2011, 16:06
Kontakt:

Re: Göteborg VT13 BII

Inlägg av Mustafa Al-Attar »

Jag tror att du kommer in vid första urvalet!
Mustafa Al-Attar
Låst