Cookies

Europeiska unionen och Sveriges riksdag kräver att alla hemsidor informerar läsare om cookies. Denna sajt använder cookies för Google Analytics, för att spara döljande av notiser och annonser och för andra funktioner. Ifall din webbläsare är inställd på att acceptera cookies tolkas det som samtycke.

[ dölj detta och tillåt visning av nyheter och diskussioner ]

Annons

Högskoleprovguiden

[ dölj denna ]

Forum

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster

Ang. jobb som USK

Hjelpepleier, sykepleier, undersköterska, medicinsk sekreterare, läkarassistent, underläkare, et cetera.

11 jul 2012, 23:39

Hej!

Jag har kollat upp vad mitt lokala landsting har för krav till USK-jobb inom vården till nästa sommar, och det besked jag fick var dels venös blodtagning samt "nursing". Tills dess kommer jag ha läst 4 terminer på KI. Någon som vet om jag hinner "ta" dessa moment innan dess, och vad innebär "nursing" egentligen?

MVH
Hakke1
Hakke1

12 aug 2012, 22:28

Programstudievägledare
Isabel Johnson
Tel: 08-524 864 50
Fax: 08-524 865 07
E-post: Isabel.johnson@ki.se

Fråga henne.
Nyberg89
Blivande läkarstudent

18 aug 2012, 20:06

Hakke1 skrev:Hej!

Jag har kollat upp vad mitt lokala landsting har för krav till USK-jobb inom vården till nästa sommar, och det besked jag fick var dels venös blodtagning samt "nursing". Tills dess kommer jag ha läst 4 terminer på KI. Någon som vet om jag hinner "ta" dessa moment innan dess, och vad innebär "nursing" egentligen?

MVH
Hakke1

Venös blodtagning under T2. Nursing (omvårdnad?) ingår ej. Många kursare fick sommar vik som urska redan efter T3 (tom i Stockholm). Man brukar skolas in under minst 1 vecka som sommarurska.
just nu