Cookies

Europeiska unionen och Sveriges riksdag kräver att alla hemsidor informerar läsare om cookies. Denna sajt använder cookies för Google Analytics, för att spara döljande av notiser och annonser och för andra funktioner. Ifall din webbläsare är inställd på att acceptera cookies tolkas det som samtycke.

[ dölj detta och visa notiser i menyn nedanför vid nya händelser ]

Forum

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

Litteratur för repetition inför studiestarten?

Repetition av gymnasiets naturvetenskap, inhämtande av andra nyttiga kunskaper, et cetera.

24 apr 2008, 19:16

Hej,

tänkte repetera en del i sommar inför ev kursstart på läkarlinjen i höst. Någon som kan rekommendera bra litteratur? Har inte kvar ngr gamla gymnasieböcker.
chocolatecake
Läkarstudent

24 apr 2008, 19:26

Hej!

Det viktigaste att repetera är gymnasiekemin. Jag skulle rekommendera (Komvux-)böckerna för Kemi A och B, de brukar finnas att köpa hos bokhandlare med utbildningsavdelningar och bör gå att köpa för mindre än 500 kr/st.

Vill man repetera även biologin så är det kursboken för Biologi B som gäller. Jag vill dock inte påstå att det behövs, jag har inte haft någon egentlig nytta av det förutom att jag kände igen en del av organellerna när vi började läsa cellbiologi. Det går antagligen lika bra att inhämta de kunskaperna via Wikipedia...
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Läkarstudent

13 maj 2008, 10:21

tack för svar!
chocolatecake
Läkarstudent