Särskilt urval i Linköping

PIL vid KI, AU vid UmU, tidigare arbetserfarenhet, tidigare doktorering, et cetera.
Nyberg89
Inlägg: 348
Blev medlem: 19 dec 2011, 21:01

Re: Särskilt urval i Linköping

Inlägg av Nyberg89 »

Det som gäller är minst 2 år på halvtid och efter 19 års ålder. Att man jobbat mer under kortare tid är bara fördelaktigt om anställningen är en tillsvidareanställning (som vården där jag bor gärna låter dröja så länge som möjligt), men ändå gäller kravet på 2 år.


Grupperna som finns:
gr 1 a = heltid, tillsvidareanställning
gr 1 b = deltid, tillvidareanställning
gr 2 = timanställning eller kortare månadsanställning (högst 3 mån) t ex semestervikarie.
Gäst

Re: Särskilt urval i Linköping

Inlägg av Gäst »

Hej! Vad tror ni hpsu kommer hamna på nu ht13? Det har vad jag kan se aldrig kommit över 2,5? De ska även öka antalet platser? Tacksam för era tankar! Mvh
AMB
Inlägg: 125
Blev medlem: 24 nov 2012, 17:23

Re: Särskilt urval i Linköping

Inlägg av AMB »

"Det som gäller är minst 2 år på halvtid och efter 19 års ålder. Att man jobbat mer under kortare tid är bara fördelaktigt om anställningen är en tillsvidareanställning (som vården där jag bor gärna låter dröja så länge som möjligt), men ändå gäller kravet på 2 år.


Grupperna som finns:
gr 1 a = heltid, tillsvidareanställning
gr 1 b = deltid, tillvidareanställning
gr 2 = timanställning eller kortare månadsanställning (högst 3 mån) t ex semestervikarie."


Vad är detta för gruppindelning, finns inget om det på Linköpings hemsida ... ?
Nyberg89
Inlägg: 348
Blev medlem: 19 dec 2011, 21:01

Re: Särskilt urval i Linköping

Inlägg av Nyberg89 »

Tillsvidareanställningar går före enligt deras modell vid lika poäng.

Fått från ansvarig anställd, om du vill kan jag ge namn om vem senare.
AMB
Inlägg: 125
Blev medlem: 24 nov 2012, 17:23

Re: Särskilt urval i Linköping

Inlägg av AMB »

Tack, du får gärna höra av dig om namn, då jag inte fått samma svar.. :)
Nyberg89
Inlägg: 348
Blev medlem: 19 dec 2011, 21:01

Re: Särskilt urval i Linköping

Inlägg av Nyberg89 »

Du kanske inte fått samma svar, men jag fick informationen från Christina Rönnbäck som är central syo och jag har svårt att tro att hon hittade på det där.
Per

Re: Särskilt urval i Linköping

Inlägg av Per »

Ifall det är en officiell regel så borde de göra den mer officiell genom att lägga upp den på sidan om det särskilda urvalet...
Zara

Re: Särskilt urval i Linköping

Inlägg av Zara »

HPSU förlängs t.o.m ht 2014! :tummarupp:
AMB
Inlägg: 125
Blev medlem: 24 nov 2012, 17:23

Re: Särskilt urval i Linköping

Inlägg av AMB »

Nyberg: jag har pratat m en Gunilla, men hellre urval så än med lottens hjälp...

Zara: härligt att höra, när fick du det beskedet.. det skulle inte fattas beslut om det förrän i juni, även det enligt Gunilla :)
Zara

Re: Särskilt urval i Linköping

Inlägg av Zara »

AMB: Jag har också varit i kontakt med Gunilla Åberg och då svarade hon att beslut ang. HPSU-kvoten skulle vara kvar eller inte efter ht 2013 skulle publiceras senast juni månad. Och idag när jag gick in på deras hemsida (http://www.hu.liu.se/urval?I=sv) står det klart och tydligt t.o.m. Ht 2014 (sidan har uppdaterats idag).
Skriv svar