Cookies

Europeiska unionen och Sveriges riksdag kräver att alla hemsidor informerar läsare om cookies. Denna sajt använder cookies för Google Analytics, för att spara döljande av notiser och annonser och för andra funktioner. Ifall din webbläsare är inställd på att acceptera cookies tolkas det som samtycke.

[ dölj detta och visa notiser i menyn nedanför vid nya händelser ]

Annons

Högskoleprovguiden

[ dölj denna ]

Forum

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster

Antagning via PIL?

PIL vid KI, AU vid UmU, tidigare arbetserfarenhet, tidigare doktorering, et cetera.

10 jul 2015, 16:16

Återigen räcker inte mitt högskoleprov, det blev 87 plats vid KI resp. 71 plats vid Uppsala. Kört för mig även i höst15. Därför undrar jag numera om det finns alternativa vägar till KI och fick höra om PIL-kvoten. Dit torde mitt 1.75 räcka, i alla fall till begåvningatestet, men är det svårt? Ponera att jag klarar det, gynnas jag som 19 åring på intervjuerna eller blir de äldre mer meriterande? Känns sOm PIL är min enda chans. Ska man anmäla sig redan nu?
intresserad

10 jul 2015, 23:15

Vad gäller anmälan, se KI:s PIL-sida för de praktika detaljerna om hur och när.

Din ålder ska inte spela någon roll i sig.

Sedan bör det inte heller vara omöjligt för dig att höja ditt hp-resultat till 1,85 eller mer och bli antagen via HP-kvoten...
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Läkarstudent

11 jul 2015, 00:37

Tjo!
Gör PIL, det är de enklaste sättet att komma in. Provet är lätt men intervjuerna kan vara tuffa. Skaffa meriter genom att besöka sjukhus, praktisera, jobba , forskningsintresse etc etc
good luck
KiStud