Nya regler för särskilt urval (LiU)

PIL vid KI, AU vid UmU, tidigare arbetserfarenhet, tidigare doktorering, et cetera.
Nyberg89
Inlägg: 348
Blev medlem: 19 dec 2011, 21:01

Nya regler för särskilt urval (LiU)

Inlägg av Nyberg89 »

Linnéa Sommar, Samordnare på LiU skrev:Nytt från och med Vårterminen 2015 är att om du har arbetat mer än 2450 timmar under minst 3 år är du med i särskilt urval.
Senast redigerad av Nyberg89 den 23 okt 2014, 15:30, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4716
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Nya regler för särskilt urval (LiU)

Inlägg av Nils »

Tack för tipset!
Gäst

Nya regler för särskilt urval (LiU)

Inlägg av Gäst »

Finns det nån källa för beslutet?
Nyberg89
Inlägg: 348
Blev medlem: 19 dec 2011, 21:01

Nya regler för särskilt urval (LiU)

Inlägg av Nyberg89 »

Var i kontakt med antagningen på LiU angående särskilt urval och då var det Linnea Sommar som är samordnare som har skrivit detta till mig. Arbetet behöver dock inte vara över halvtid så länge perioden sträcker sig längre än 3 år och 2450 timmar.

Anledningen att jag var i kontakt med dem var bland annat att de räknat fel på mina timmar, de hävdade att jag var kort på timmar och därmed månader. Dock så visade det sig att de hade räknat fel på 7 månader och man känner sig lite tom efter en sådan grov missräkning. Anledningen är ju förvisso att jag varit timanställd och haft väldigt korta och många vikariat.

Fick mailet den 16 oktober, så det är färsk info.
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4716
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Nya regler för särskilt urval (LiU)

Inlägg av Nils »

Det står på LiU:s sida om det särskilda urvalet: https://www.hu.liu.se/sarskilt-urval?l=sv
Vid tjänst där arbetstiden understigit 3,8h/dag godtas tjänstgöringsintyg som visar en period på minst 3år och en totalsumma på minst 2450h.
Skriv svar