PIL - låg ålder?

PIL vid KI, AU vid UmU, tidigare arbetserfarenhet, tidigare doktorering, et cetera.
Astin

PIL - låg ålder?

Inlägg av Astin »

Hej!

Jag funderar på att göra PIL då jag inte känner att mina betyg kommer räcka. Jag kommer i sådana fall göra PIL om ett år, inför HT 2015. Då kommer jag vara 18 år. Frågan är, om jag går vidare, om intervjuarna kommer titta snett och avvisa mig från utbildning pga den "unga" åldern. Är det ens värt att försöka?
Backworldsman
Inlägg: 76
Blev medlem: 26 jul 2013, 02:31

Re: PIL - låg ålder?

Inlägg av Backworldsman »

Förutsatt att det känns rätt och att du vet vad du vill så är det definitivt värt ett försök. Det finns en bedömningskategori som kallas Personlig mognad i relation till ålder där du sannolikt vill försöka framhäva att du ändå har en hel del livserfarenhet i förhållande till din ålder, alternativt försöka erhålla den livserfarenheten genom att t.ex. söka jobb inom vården eller andra områden där du arbetar mycket med människor, volontärarbeta eller kanske resa ut i världen ett tag.
T6-kand

Re: PIL - låg ålder?

Inlägg av T6-kand »

I min klass kom åtminstone två 93or (det året 92orna tog studenten) in via PIL, så ålder behöver absolut inte vara ett hinder! Tror att det är mognadsgraden som spelar större roll i detta fall.
Astin

Re: PIL - låg ålder?

Inlägg av Astin »

Tack för de givande svaren! :)
Skriv svar