AU Umeå HT-12

PIL vid KI, AU vid UmU, tidigare arbetserfarenhet, tidigare doktorering, et cetera.
Cedric
Inlägg: 24
Blev medlem: 30 dec 2011, 18:53

Re: AU Umeå HT-12

Inlägg av Cedric »

Du får aldrig veta din intervjupoäng, bara huruvida du är antagen eller ej. Per Lindström brukar nämna det under informationen innan intervjusessionerna.
tretre

Re: AU Umeå HT-12

Inlägg av tretre »

Man får veta sin intervjupoäng. De mailar ut till en. Poängskalan som användes nu var 1,2,3.
På antagning.se kan man hitta ett meritvärde för alternativt urval, max 800, nu. Om man då skulle ha 785 som meritvärde – visst betyder det att man är rankad 15 och därmed i princip garanterad att bli antagen? För mig står det 785 nämligen :D :D :D
Gäst

Re: AU Umeå HT-12

Inlägg av Gäst »

tretre skrev:Man får veta sin intervjupoäng. De mailar ut till en. Poängskalan som användes nu var 1,2,3.
På antagning.se kan man hitta ett meritvärde för alternativt urval, max 800, nu. Om man då skulle ha 785 som meritvärde – visst betyder det att man är rankad 15 och därmed i princip garanterad att bli antagen? För mig står det 785 nämligen :D :D :D
Mitt ligger på 788.... Om det stämmer det du skriver, så kanske vi blir kursare i höst? :D
tretre

Re: AU Umeå HT-12

Inlägg av tretre »

Gäst skrev: Mitt ligger på 788.... Om det stämmer det du skriver, så kanske vi blir kursare i höst? :D
Haha, jo jag vill absolut in till Umeå så! :flinar:
Har fått det bekräftat från fakulteten nu att jag 'klarat det'. :party:
Gäst

Re: AU Umeå HT-12

Inlägg av Gäst »

Mitt ligger på 788.... Om det stämmer det du skriver, så kanske vi blir kursare i höst? :D[/quote]

Haha, jo jag vill absolut in till Umeå så! :flinar:
Har fått det bekräftat från fakulteten nu att jag 'klarat det'. :party:[/quote]


Har person nr två 799 och personen därefter 798? Är det så det funkar?
Vad sade fakulteten? Grattis! Vilken dag var du på intervju?
empezar
Inlägg: 666
Blev medlem: 20 apr 2008, 15:21

Re: AU Umeå HT-12

Inlägg av empezar »

Gäst skrev:Har person nr två 799 och personen därefter 798? Är det så det funkar?
Stämmer.
Fd läkarstudent (termin 7 Uppsala)
Gäst

Re: AU Umeå HT-12

Inlägg av Gäst »

Vänta lite nu, så man har inte räknat bort 27 stycken nu utan om man är 774 så är man typ nummer 26 = stolpe in i första urvalet? Någon som vet?
empezar
Inlägg: 666
Blev medlem: 20 apr 2008, 15:21

Re: AU Umeå HT-12

Inlägg av empezar »

Gäst skrev:Vänta lite nu, så man har inte räknat bort 27 stycken nu utan om man är 774 så är man typ nummer 26 = stolpe in i första urvalet? Någon som vet?
Menar du att man gjort det innan? Det har i alla fall inte jag något minne av.
Fd läkarstudent (termin 7 Uppsala)
Gäst

Re: AU Umeå HT-12

Inlägg av Gäst »

Kanske var otydlig, men nix jag var på intervju i tisdags och sen fick jag meritvärde 774. Innebär det att det är klart liksom?
Gäst

Re: AU Umeå HT-12

Inlägg av Gäst »

Eller det jag menar är väl egentligen ifall man är nummer 26 eller reserv nummer 26? Förlåt men är lite exalterad!
Skriv svar