AU Umeå HT-12

PIL vid KI, AU vid UmU, tidigare arbetserfarenhet, tidigare doktorering, et cetera.
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4716
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: AU Umeå HT-12

Inlägg av Nils »

Det är slumpmässigt vilken kvot man blir antagen genom ifall man klarar antagning genom flera kvoter.

Min bild av systemet:
  1. Lottningen väljer en person.
  2. Lottningen väljer en (giltig) kvot som denne stoppas in i.
  3. Personen flyttas upp ovanför alla andra med sämre poäng (men efter alla med samma eller bättre poäng).
  4. Steg 1-3 upprepas tills alla ansökande har blivit inplacerade i samtliga kvoter som är giltiga för dem.
  5. Vilken kvot en person blir antagen genom beror på ordningen som denne blev inlottad i kvoterna; blir man antagen i kvot Y efter att ha blivit antagen i kvot X så räknas man som antagen i kvot X.
Gäst

Re: AU Umeå HT-12

Inlägg av Gäst »

Nils skrev:Det är slumpmässigt vilken kvot man blir antagen genom ifall man klarar antagning genom flera kvoter.

Min bild av systemet:
  1. Lottningen väljer en person.
  2. Lottningen väljer en (giltig) kvot som denne stoppas in i.
  3. Personen flyttas upp ovanför alla andra med sämre poäng (men efter alla med samma eller bättre poäng).
  4. Steg 1-3 upprepas tills alla ansökande har blivit inplacerade i samtliga kvoter som är giltiga för dem.
  5. Vilken kvot en person blir antagen genom beror på ordningen som denne blev inlottad i kvoterna; blir man antagen i kvot Y efter att ha blivit antagen i kvot X så räknas man som antagen i kvot X.
Jag läste nån stans att intervjupoängen "sparas" i tre år. Innebär det att om man gör dåligt ifrån sig (nervositet tex) inte får göra någon ny intervju inom de nästkommande tre åren?
Nyberg89
Inlägg: 348
Blev medlem: 19 dec 2011, 21:01

Re: AU Umeå HT-12

Inlägg av Nyberg89 »

Gäst skrev: Jag läste nån stans att intervjupoängen "sparas" i tre år. Innebär det att om man gör dåligt ifrån sig (nervositet tex) inte får göra någon ny intervju inom de nästkommande tre åren?
Ja, du kommer bedömmas för den intervjun de kommande åren.
Gäst

Re: AU Umeå HT-12

Inlägg av Gäst »

Jag läste nån stans att intervjupoängen "sparas" i tre år. Innebär det att om man gör dåligt ifrån sig (nervositet tex) inte får göra någon ny intervju inom de nästkommande tre åren?[/quote]

Ja, du kommer bedömmas för den intervjun de kommande åren.[/quote]

Nej, det stämmer inte =) Jag fick kallelsen idag och det står
"Intervjuresultatet gäller 3 år från intervjutillfället, vilket betyder att du inte behöver intervjuas igen, såvida du inte själv vill det." Tummen upp :)
Gäst

Re: AU Umeå HT-12

Inlägg av Gäst »

Nej, det stämmer inte =) Jag fick kallelsen idag och det står
"Intervjuresultatet gäller 3 år från intervjutillfället, vilket betyder att du inte behöver intervjuas igen, såvida du inte själv vill det." Tummen upp :)[/quote]

Vad hade du för poäng? Vet du vad som krävdes?
Nyberg89
Inlägg: 348
Blev medlem: 19 dec 2011, 21:01

Re: AU Umeå HT-12

Inlägg av Nyberg89 »

Gäst skrev: Nej, det stämmer inte =) Jag fick kallelsen idag och det står
"Intervjuresultatet gäller 3 år från intervjutillfället, vilket betyder att du inte behöver intervjuas igen, såvida du inte själv vill det." Tummen upp :)
Inte?! :) Låter super! Alla säger ju att man är körd, och jag tyckte mig läsa att man inte fick göra om det. Men kanske hade jag fel eller så är det en ändring. Hur eller hur, bra att du sa det!
Gäst

Re: AU Umeå HT-12

Inlägg av Gäst »

Gäst skrev: Vad hade du för poäng? Vet du vad som krävdes?
Ingen aning om vad som krävdes. :-/
Mitt jämförelsetal ligger på 3,89.
Nån mer här dom blivit kallad?
tretre

Re: AU Umeå HT-12

Inlägg av tretre »

Gäst skrev: Ingen aning om vad som krävdes. :-/
Mitt jämförelsetal ligger på 3,89.
Nån mer här dom blivit kallad?
Jag lyckades också bli kallad! Har 3,86. :tummarupp:
Läste på ett annat forum att ca 3,7 krävdes. Var ganska högt ändå, blir lite nervös!

Man vill så gärna få 1,5 på intervjun så man kan känna sig lite säker. Hoppas man har tur och de tycker om en särskilt! Att dömma av det jag surfat igenom nu kring den här intervjun och personbeskrivningen så är det ganska svårt att utmärka sig extra :pinsamt:.
Cedric
Inlägg: 24
Blev medlem: 30 dec 2011, 18:53

Re: AU Umeå HT-12

Inlägg av Cedric »

Man behöver inte utmärka sig positivt, snarare undvika att göra bort sig. På min tid kom ca 75% av alla som kallats till intervju in på programmet (till skillnad från Linköpings 25%).
Står sig den kvoten är ni hyggligt trygga att komma in ändå.
Gäst

Re: AU Umeå HT-12

Inlägg av Gäst »

Jag hade mina intervjuer igår. Nu blir det en jäkla lång väntan till den 12:e
Juli och antagningabesked 1. Vet nån hur det funkar med
Intervjupoängen? Står det uttryckligen på antagningen vad man fått för intervjupoäng alt nytt jämförelsetal?
Skriv svar