Meriter Särskilt urval umeå

PIL vid KI, AU vid UmU, tidigare arbetserfarenhet, tidigare doktorering, et cetera.
Karl-Love
Inlägg: 4
Blev medlem: 23 mar 2011, 13:13

Meriter Särskilt urval umeå

Inlägg av Karl-Love »

Hej!

Jag har sökt till särskilt urval på umeå och har då åberopat 0,3 tilläggspoäng för 4 mvg. Jag har fått betygen men eftersom jag inte har gått ut än så finns ej dessa under mina meriter på studera.nu. Någon som vet om jag måste skicka in mina betyg till Antagningen eller om det kommer att uppdateras automatiskt? Sista dag för att visa att man är behörig är 21 juni 2011 men det står inget om tilläggspoängen.

Hoppas ni förstår vad jag menar och tack på förhand. Uppdaterar om jag kommer på det själv.

Karl-Love
simon

Re: Meriter Särskilt urval umeå

Inlägg av simon »

Jag var i samma situation som dig, bad bara en på expeditionen på min gymnasieskola att skriva ut ett samlat betygsdokument som jag skickade med i kuvertet tillsammans med min ansökan. Om du redan har skickat in ansökan är det bara att ringa till helena moliis(?) på läkarprogrammet eller någon annan där, telefonnummer finns på hemsidan, och säga som det är. Om det inte går få ut något samlat betygsdokument kan du bara be de aktuella lärarna att skriva ett intyg på att du har fått mvg och skicka in det(per brev). Jag hade inte ens fått betyg i alla kurser som jag bifogade som intyg, eftersom Fy b sträckte sig ända till studenten, men bad då bara min lärare att skriva intyg att " om inget oförutsagt händer så går eleven mot betyget MVG", det räckte också.
Karl-Love
Inlägg: 4
Blev medlem: 23 mar 2011, 13:13

Re: Meriter Särskilt urval umeå

Inlägg av Karl-Love »

Tack! Ska ringa imorgon och se vad de säger, uppdaterar här också efter att jag har ringt.

Har ring nu. Helena föredrog att jag skickade in betygen i ett dokument då det underlättar hennes arbete eftersom mina betyg inte finns i VHS-Databasen ännu. Alltså, om du inte har tagit studenten ännu och söker tilläggspoäng så skicka in betygen / bevis som styrker detta. Hoppas någon annan får nytta av det här och lycka till med sökningen!
Skriv svar