Särskilt urval i Linköping

PIL vid KI, AU vid UmU, tidigare arbetserfarenhet, tidigare doktorering, et cetera.
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4716
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Särskilt urval införs i Linköping

Inlägg av Nils »

I sådana fall måste nog (tyvärr, för din del) tre personer avsäga sig sin plats för att reservantagningen ens ska börja...

Hittills har reservantagningen gått ner till #3 respektive #4, så omöjligt är det inte, men de historiska oddsen är 50/50 för nuvarande reserv #1 och sämre för alla med högre reservnummer.
Nyberg89
Inlägg: 348
Blev medlem: 19 dec 2011, 21:01

Re: Särskilt urval införs i Linköping

Inlägg av Nyberg89 »

Med tanke på statistiken, så ser det ljusare ut för antagning. Men man vet aldrig vilka som tillkommer/utökar sitt hp-resultat.

Nr 2 ovan får gärna berätta vad hon/han hade på hp.
guest

Re: Särskilt urval införs i Linköping

Inlägg av guest »

Någon som sökt i den här kvoten, vad tror ni om antagningspoängen? Jag är sjukt nervös i väntan på besked. Med tanke på att det endast återstår 2 chanser i denna urvalsgrupp känns det som att det mycket väl kan skjuta uppåt från tidigare gräns på cirka 1,5..eller?
Gäst

Re: Särskilt urval införs i Linköping

Inlägg av Gäst »

Jag har också sökt den hpsu kvoten till våren, jag söker med 1,50 på hp. Men jag börjar känna mig uppgiven, det är ju bara 9 platser det rör sig om, och man ska ha tur om det ens blir ngn lottningen för 1,50'orna, nu när hp ligger på två decimaler.. :/
guest

Re: Särskilt urval införs i Linköping

Inlägg av guest »

Jag känner precis som du, har lite högre än 1,5 men är stressad ändå.
9 platser räcker som sagt inte så långt. Har du sökt i gruppen tidigare?
Nyberg89
Inlägg: 348
Blev medlem: 19 dec 2011, 21:01

Re: Särskilt urval införs i Linköping

Inlägg av Nyberg89 »

Eftersom alla med 1,5 blev antagna så tror jag att chansen är ganska stor att ni blir antagna. Visst tillkommer kanske en del med behörighet för kvoten och några kanske höjt sig. Men trycket är relativt lågt, eftersom man behöver minst 24 månaders erfarenhet.

Lycka till!

(Förövrigt så har de ännu inte beslutat om HPSU kommer finnas kvar efter HT13)
Gäst

Re: Särskilt urval införs i Linköping

Inlägg av Gäst »

Ja, jag (dum som jag var missade de två första ansökningarna för att jag visste inte om att kvoten fanns trots att jag hade arbetserfarenhet) sökte i höstas, var då den oturliga femtedelen med 1,5 som inte kom in (4/5 med 1,5 hp kom in) :/
Nyberg89
Inlägg: 348
Blev medlem: 19 dec 2011, 21:01

Re: Särskilt urval införs i Linköping

Inlägg av Nyberg89 »

I urval 1 VT13 behövdes 2,45 (1,45 + 1,0).

Möjligheten att nivån sänks till 1,4 är därmed inte omöjlig.
Gäst

Re: Särskilt urval i Linköping

Inlägg av Gäst »

Hur ligger det till om man jobbat heltid i ett och ett halvt år. Det blir ju mer än 2 år i halvtid... :blundar:
empezar
Inlägg: 666
Blev medlem: 20 apr 2008, 15:21

Re: Särskilt urval i Linköping

Inlägg av empezar »

Det handlar nog mer om livserfarenhet än om faktiskt arbetad tid.
Fd läkarstudent (termin 7 Uppsala)
Skriv svar