Särskilt urval i Linköping

PIL vid KI, AU vid UmU, tidigare arbetserfarenhet, tidigare doktorering, et cetera.
Gäst

Re: Särskilt urval införs i Linköping

Inlägg av Gäst »

Det här kan vara en dum fråga; jag har reservnummer 1 i HPSU-kvoten i Linköping, det bör väl nästan garantera antagning?
empezar
Inlägg: 666
Blev medlem: 20 apr 2008, 15:21

Re: Särskilt urval införs i Linköping

Inlägg av empezar »

Det bör det göra, ja.
Fd läkarstudent (termin 7 Uppsala)
fantomen

Re: Särskilt urval införs i Linköping

Inlägg av fantomen »

Gäst skrev:Det här kan vara en dum fråga; jag har reservnummer 1 i HPSU-kvoten i Linköping, det bör väl nästan garantera antagning?
Hej, vad söker du med för hp-poäng om man får fråga ? :glad:
Gäst

Re: Särskilt urval införs i Linköping

Inlägg av Gäst »

fantomen skrev: Hej, vad söker du med för hp-poäng om man får fråga ? :glad:
Jag söker med 1.5 :)
Nyberg89
Inlägg: 348
Blev medlem: 19 dec 2011, 21:01

Re: Särskilt urval införs i Linköping

Inlägg av Nyberg89 »

Ville bara bumpa tråden med att säga att beslutet om fortsättning med HPSU-kvoten efter HT13 kommer i höst.
celil

Re: Särskilt urval införs i Linköping

Inlägg av celil »

Antagningsbesked två har kommit och jag är förvånad; det har inte rört sig en enda plats mellan urval 1 och 2! Jag står som reserv 1 fortf men däremot är det nu 13 antagna istället för de 11 som blev angivit i urval 1. Hur kommer det sig att jag som är reserv 1 inte kallats?
Hur tror ni chanserna ser ut för reservantagningen? Gah vad nervöst.
empezar
Inlägg: 666
Blev medlem: 20 apr 2008, 15:21

Re: Särskilt urval införs i Linköping

Inlägg av empezar »

Underligt att FLER blivit antagna. Förstår inte ens hur det är möjligt om du är första reserv. Det verkar i alla fall röra sig om ett överintag.
Fd läkarstudent (termin 7 Uppsala)
celil

Re: Särskilt urval införs i Linköping

Inlägg av celil »

empezar skrev:Underligt att FLER blivit antagna. Förstår inte ens hur det är möjligt om du är första reserv. Det verkar i alla fall röra sig om ett överintag.
Mycket underligt, I know! Först blev det 12 efter urval 1 och nu står det att det är 13 antagna helt plötsligt, men min plats är konstant.
Hur tror ni chanserna att komma in på reservuppropet är?
empezar
Inlägg: 666
Blev medlem: 20 apr 2008, 15:21

Re: Särskilt urval införs i Linköping

Inlägg av empezar »

Vågar inte spekulera i dina chanser eftersom det verkar vara ett överintag, och kvoten verkar vara lite speciell, ungefär som Umeås AU-kvot. Kanske har de antagna inga chanser på antagning någon annanstans och håller hårt i sin plats.
Fd läkarstudent (termin 7 Uppsala)
nr 2

Re: Särskilt urval införs i Linköping

Inlägg av nr 2 »

Hej!
Jag står som reserv nr 2 =)...jag upptäckte också att de hade tagit in 2 st till så jag ringde och frågade hur det kunde komma sig. De visade sig att 2 personer överklagat sitt beslut angående hur linköpings universitet hade räknat antalet veckor...båda studenterna fick rätt så de var tvunga att ta in 2 personer till som överintag.
Skriv svar