Meritpoäng

Meritpoäng, kompletteringar, utländska betyg, folkhögskola, et cetera.
sarii2
Inlägg: 2
Blev medlem: 07 aug 2014, 12:33

Meritpoäng

Inlägg av sarii2 »

Hej !

Jag har läst alla mina kurser enligt det gamla systemet, är klar med alla 2350 p Men har några prövningar kvar att göra sen kommer jag att ta ut ett slutbetyg från komvux.

Har 2,5p mertipoäng från områdesbehörigt 13...Och undrar hur länge kan jag hålla på med prövningar innan jag tar ut slutbeyg? jag tänkt ta ett slutbeyg VT-15 för söka HT-15. Kommer jag kunna tillgodoräkna mig de 2,5 poängen ?
Adelas
Inlägg: 11
Blev medlem: 25 maj 2013, 15:52

Re: Meritpoäng

Inlägg av Adelas »

När det kommer till hur länge du kan göra prövningar innan du tar ut sitt slutbetyg, tror jag inte det finns någon begränsning riktigt.
Meritpoängen kommer du kunna tillgodoräkna dig, jag har för mig att det är fram till 2016-2017 som man kan söka med det gamla betygssystemet, något jag läste för något år sedan.. Men är inte riktigt 100 på att det stämmer.. Kanske finns det någon som är mer insatt i det =)
sarii2
Inlägg: 2
Blev medlem: 07 aug 2014, 12:33

Re: Meritpoäng

Inlägg av sarii2 »

tacksam för svar :)
Elodone
Inlägg: 29
Blev medlem: 07 apr 2014, 15:29

Re: Meritpoäng

Inlägg av Elodone »

Du måste ta ut ditt slutbetyg senast den 1 juli 2015, så innan dess behöver du vara klar med prövningarna. Info: http://goteborg.se/wps/portal/invanare/ ... BIS9nQSEh/ (antar att samma sak gäller i hela landet).
Elodone
Inlägg: 29
Blev medlem: 07 apr 2014, 15:29

Re: Meritpoäng

Inlägg av Elodone »

Så ja, om du planerar att ta ut slutbetyget VT -15 bör det inte vara några problem. Prövningar i gamla kurser kan man göra fram till 30 juni 2016: http://www.skolverket.se/bedomning/bety ... ng-1.10305. Inga problem alltså. Lycka till med prövningarna :). Jag har själv gjort prövningar och tyckte att det var bättre än att läsa dem på komvux för man kan lägga upp studierna i den takt man vill och läsa en kurs i taget om man vill.
Skriv svar