Prövningar

Meritpoäng, kompletteringar, utländska betyg, folkhögskola, et cetera.
Rasmus

Prövningar

Inlägg av Rasmus »

Jag tänkte dra igång en tråd här om prövningar på Komvux eftersom jag tänker mig att det kanske är en del besökare som har frågor och funderingar kring hur det går till m.m. Jag ser också gärna att gamla och rutinerade prövningsskrivare kommer med tips eller delar med sig av sina erfarenheter från prövningar. Helt enkelt en väldigt öppen tråd angående prövningar! Själv har jag precis gjort den skriftliga delen för prövning i Fysik och har snart den muntliga delen. Någon som har några tips inför den muntliga delen? Hur stor betydelse har den sen egentligen för betyget? :glad:
fiaia
Inlägg: 6
Blev medlem: 27 mar 2013, 21:16

Re: Prövningar

Inlägg av fiaia »

Jag har många ämnen att pröva upp från VG, och jag undrar om man vågar dig på att göra två kurser samtidigt? Det är ju bara två-tre prövotillfällen per år, och jag då som har 7 ämnen att försöka få upp, det blir mååånga år.. Tänkte ta Matte A och B nu som jag har VG i, de byts ju ut tillnågon linje på Matte 1 och 2, a b eller hur det nu är.
Är det för mycket att köra två kurser att försöka få full pott i? Tänker, det är ju ändå samma ämne....
Alhamsa

Re: Prövningar

Inlägg av Alhamsa »

fiaia skrev:Jag har många ämnen att pröva upp från VG, och jag undrar om man vågar dig på att göra två kurser samtidigt? Det är ju bara två-tre prövotillfällen per år, och jag då som har 7 ämnen att försöka få upp, det blir mååånga år.. Tänkte ta Matte A och B nu som jag har VG i, de byts ju ut tillnågon linje på Matte 1 och 2, a b eller hur det nu är.
Är det för mycket att köra två kurser att försöka få full pott i? Tänker, det är ju ändå samma ämne....
Hej!
Jag tyckte personligen inte det, jag kompletterade Matematik A, B och D på en gång. Jag hade även prövningar i tre andra ämnen samtidigt som matematik kurserna. Det går om man vill.
Skriv svar