utökad program--fråga

Meritpoäng, kompletteringar, utländska betyg, folkhögskola, et cetera.
mila
Inlägg: 27
Blev medlem: 06 jan 2011, 19:50

utökad program--fråga

Inlägg av mila »

Hej jag har nu sökt till läkarprogrammet!

Nu är det så att jag läser ett utökad program där både Ma E och spanska 3 är utökade. Min fråga är : ska jag själv skicka in dessa betyg på ett separat papper innan sista kompletteringsdagen (21 juni) ??? eller överförs de automatiskt?

OCH NÄSTA FRÅGA: när man skulle söka på studera.nu skulle man sätta ett kryss på en ruta (de nedan):


Jag skickar in svenskt slutbetyg/avgångsbetyg från gymnasiet/gymnasial vuxenutbildning, folkhögskoleintyg, intyg över behörighetsgivande basårsutbildning, övrigt senast sista anmälningsdag 15/4.

Jag kompletterar med handlingar från pågående studier: svenskt slutbetyg från gymnasiet/gymnasial vuxenutbildning, folkhögskoleintyg, intyg över behörighetsgivande basårsutbildning, övrigt senast sista kompletteringsdag, 21/6



SKA JAG SÄTTA ETT KRYSS PÅ NÅGON AV DE (OM JAG NU SJÄLV SKA SKICKA IN MINA UTÖKADE KURSER I EFTERHAND) ??? :S
mila
Inlägg: 27
Blev medlem: 06 jan 2011, 19:50

Re: utökad program--fråga

Inlägg av mila »

nehee...ingen som vet???
Gäst

Re: utökad program--fråga

Inlägg av Gäst »

Svenska slutbetyg ska skickas in automatiskt vid examen sedan flera år tillbaka; den rutan behöver du inte kryssa i.
Jag tror att du ska kryssa i andra rutan, att du kommer att komplettera med handlingar från pågående studier.

Kan inte säga säkert ifall utökade kursbetyg skickas in automatiskt - det beror nog på ifall de ingår i slutbetyget eller inte.
selofsson
Inlägg: 6
Blev medlem: 14 jul 2010, 20:26

Re: utökad program--fråga

Inlägg av selofsson »

Har du betyg på ett separat betygsdokument så måste skicka in det. Slutbetygen skickas in automatiskt men inte utökade kurser om det inte blivit ändringar sen -09 förstås.
Lycka till!
mila
Inlägg: 27
Blev medlem: 06 jan 2011, 19:50

Re: utökad program--fråga

Inlägg av mila »

selofsson skrev:Har du betyg på ett separat betygsdokument så måste skicka in det. Slutbetygen skickas in automatiskt men inte utökade kurser om det inte blivit ändringar sen -09 förstås.
Lycka till!
tack för svaret!

men är fortfarande tveksam om jag måste kryssa i någon ruta eller inte :S
Gäst

Re: utökad program--fråga

Inlägg av Gäst »

Jag kompletterar med handlingar från pågående studier: svenskt slutbetyg från gymnasiet/gymnasial vuxenutbildning, folkhögskoleintyg, intyg över behörighetsgivande basårsutbildning, övrigt senast sista kompletteringsdag, 21/6
Denna ska du nog kryssa för.
Skriv svar