Cookies

Europeiska unionen och Sveriges riksdag kräver att alla hemsidor informerar läsare om cookies. Denna sajt använder cookies för Google Analytics, för att spara döljande av notiser och annonser och för andra funktioner. Ifall din webbläsare är inställd på att acceptera cookies tolkas det som samtycke.

[ dölj detta och visa notiser i menyn nedanför vid nya händelser ]

Forum

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

Vilka orter har terminstentor respektive mindre tentor?

Rankingar, möjligheter, studentliv, studieavgifter, et cetera.

16 sep 2016, 01:26

Hejhej!
enkel fråga men ack så betydelsefull, vilka universitet kör terminstentor och vilka kör flera små?
av det jag läst har lund, KI och Linköping terminstentor medan uppsala och Örebro flera små. Hur ser det ut med Umeå och Göteborg?

sen läste jag äldre trådar om Örebro där flera ansåg att studietakten var extremt hög. Tom högre än ki. Stämmer det?
Gäst

16 sep 2016, 08:23

Hej Gäst! Snor mitt eget svar från en gammal tråd vad gäller KI:s tentor:

T1 = terminstenta på DFM1 (Den Friska Människan).
T2 = terminstenta på DFM2.
T3 = deltentor. Anatomi, neuro och patologi.
T4 = deltentor. Mikrobiologi/farmakologi, klinisk diagnostik. Avslutas med fyrterminstentan preklintentan.
T5-6 = medicinåret. Deltenta var 6:e vecka ungefär.
T7 = kirurgterminen. Terminstenta.
T8 = exjobb. Inga tentor.
T9 = neuro/psyk/öron-näsa-hals/ögon. Terminstenta.
T10 = Barn och obstetrik/gynekologi. Terminstenta på 22.5 hp (övriga 7.5 hp är studentvald kurs som har egna examinationssätt)
T11 = Deltenta Hälsa-miljö-samhällskursen. Sedan IST (integrerad sluttentamen) som skall vara sammanfattande för alla år, f.f.a. klinikdelen av utbildningen. Halva terminen är dock SVK:s och de har sina olika examinationssätt.
Hakke1
Läkare

19 sep 2016, 20:16

Göteborg har inga terminstentor. Vi har tentor i slutet på varje kurs, eller flera deltentor på en kurs om kursen är lång. Hur många tentor per termin vi har kan variera, men vi tentar inte hela terminen på en gång.
Eli