Reservantagning efter urval 2 vt24

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2024 års vårtermin.
Ollebolle

Reservantagning efter urval 2 vt24

Inlägg av Ollebolle »

Hej!

Tänkte skapa en tråd där vi kan diskutera reservantagning/uppringning efter urval 2.

Själv står jag som reserv 5 i HP-kvoten till Lund, tror ni att det är helt kört eller finns chans till uppringning u samband med upprop? :huh:
KatLei

Re: Reservantagning efter urval 2 vt24

Inlägg av KatLei »

Jag är reserv 5 också i Uppsala 🤡🤡🤡
KatLei

Re: Reservantagning efter urval 2 vt24

Inlägg av KatLei »

KatLei skrev: 21 dec 2023, 10:53 Jag är reserv 5 också i Uppsala 🤡🤡🤡
I samma HP-kvot
Tror du att du kommer in?
Gäst

Re: Reservantagning efter urval 2 vt24

Inlägg av Gäst »

Någon mer som är reserv i BII?
Gäst

Re: Reservantagning efter urval 2 vt24

Inlägg av Gäst »

Jag är tyvärr skeptisk… men hoppas att ett gäng inte dyker upp på uppropet/hoppar av första dagarna. :tur:

Som jag har förstått det så tar Lund in för många vid första urvalet. Det stod 75 antagna då och idag endast 53 antagna i HP-kvoten. Är det någon som vet om 53 är antalet de brukar ta in eller hur det ser ut? Alla som har någon information om hur det sett ut tidigare år får gärna skriva :oskyldig:
Gäst

Re: Reservantagning efter urval 2 vt24

Inlägg av Gäst »

Gäst skrev: 21 dec 2023, 11:44 Jag är tyvärr skeptisk… men hoppas att ett gäng inte dyker upp på uppropet/hoppar av första dagarna. :tur:

Som jag har förstått det så tar Lund in för många vid första urvalet. Det stod 75 antagna då och idag endast 53 antagna i HP-kvoten. Är det någon som vet om 53 är antalet de brukar ta in eller hur det ser ut? Alla som har någon information om hur det sett ut tidigare år får gärna skriva :oskyldig:
Ovanstående skrevs av mig som skapade tråden och skulle vara ett svar till KatLei.
Emmy_98

Re: Reservantagning efter urval 2 vt24

Inlägg av Emmy_98 »

Hej! Vad tror ni om alternativ urval i Linköping (HPSU)? Är reserv 1 efter andra urvalet men det är bara 12 platser :olycklig:
Bin

Re: Reservantagning efter urval 2 vt24

Inlägg av Bin »

Är reserv 11 i umeå (B1)? Hur tror ni chanserna ser ut? Någon som har koll? :skrattar:
LeonDeChino

Re: Reservantagning efter urval 2 vt24

Inlägg av LeonDeChino »

Jag är reserv 11 i Umeå AU1, är skeptisk om mina chanser med tanke på det maxade överintaget
Gäst

Re: Reservantagning efter urval 2 vt24

Inlägg av Gäst »

Gäst skrev: 21 dec 2023, 11:19 Någon mer som är reserv i BII?
Undrar också
Låst