En lista över uppringda

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2017 års hösttermin.
Gast

En lista över uppringda

Inlägg av Gast »

Uppropet är 28e sen händer det mycket 4-5 dagar innan det lugnar ner sig. Uppropsdagen ger ju vilka verkligen som inte dyker upp sen får ett antal förfrågan och skall svara senast dagen efter etc. Tror att de kommit till reserv 30 då ungefär. Sedan drar ju reservintaget från Lund o GBG folk från Linköping som gör att nya reserver skall kallas osv. Så reserv 30 tror jag blir då ungefär. Gissar att det kan bli upp till reserv 50 som får frågan. De flesta som får frågan nu har ju en plats o boende på annat uni eller bestämt sig för att vänta på VT intaget.
Gäst

En lista över uppringda

Inlägg av Gäst »

Om jag blir kallad av Umeå och tacker ja, fortsätter jag fortfarande vara reserv i mina högre val?
Gast

En lista över uppringda

Inlägg av Gast »

Ja även ev. Lägre val.
Jossan123

En lista över uppringda

Inlägg av Jossan123 »

Förra måndagen fick jag svaret!
Jossan123

En lista över uppringda

Inlägg av Jossan123 »

Lite mer info om ki:


3 antagna personer ur BI-gruppen har lämnat återbud/fått anstånd. Vi gör en reservantagning först antalet registrerade understiger 165. Vi har 197 antagna just nu.
Gäst

En lista över uppringda

Inlägg av Gäst »

Fick samma svar från dem och idag är sista registreringsdag, alltså lär de inte ringa upp reserver i sådanafall, trist!
Gäst

En lista över uppringda

Inlägg av Gäst »

@Valle Jag har tackat nej till min plats i Umeå. Lycka till!
Gast

En lista över uppringda

Inlägg av Gast »

Varför tackade du nej till Umeå?
Hej

En lista över uppringda

Inlägg av Hej »

Hej, jag har en fråga. När jag loggar in på antagning.se står det att 39 personer har antagits till läkarprogrammet vid Örebro Universitet i betygsgrupp B1. Tittar man däremot på antagningsstatistiken via Uhr, står det att 45 personer blivit antagna i urval 2 (B1). Hur ska man tolka detta? Betyder det att 6 personer tackat nej? Örebro har förövrigt sitt reservantag om 2 dagar.
Gast

En lista över uppringda

Inlägg av Gast »

Betyder att 6 st tackat nej via antagning.se. Örebro har 65 platser och tog in ca 90-95 i U2 så det behöver nog vara fler som tackar nej innan reservintaget börjar. Ser du hur många det är i hp kvoten nu? Örebro har inte ringt in reserver i hp kvoten på 2 intagningar nu och det kan betyda att hp-kvoten "får" några platser från betygskvoten! Det är när det totala antalet antagna når en viss nivå som reservintaget börjar och det då många i BI som tackar nej o ingen i HP så blir inte fördelningen av platser enligt teorin!
Låst