Chanser för reservintag

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2017 års vårtermin.
guest

Chanser för reservintag

Inlägg av guest »

Hej

Är reserv 39 i Lkpg, 41 i Örebro och 57 i Umeå med 1.65 på HP. Har jag någon chans? Känns som om jag åkte på en hel del oflyt i lottningen....
Guest

Chanser för reservintag

Inlägg av Guest »

Hej!

Jag har också 1,65 i hp och ligger på plats 40 i Umeå, plats 51 Linköping och plats 59 i Örebro så vi har haft ungefär lika oflyt. Önskar också få lite kvalitativa chansningar på antagningsmöjligheter!
Guest

Chanser för reservintag

Inlägg av Guest »

Det hade varit intressant att se vilken sista reserv som blivit antagen tidigare år. Har inte hittat någon sådan statistik...
Guest

Chanser för reservintag

Inlägg av Guest »

Gå in på antagningsstatistiken på denna hemsida och tryck på de gula procentmarkeringarna så får du upp statistiken på hur stor andel av de lägst antagna betyget som kom med.

De står även hur många reserver från varje urval som blivit antagna i en egen "flik".

Lycka till :)
Guest

Chanser för reservintag

Inlägg av Guest »

Är det "totalt reservnummer från urval 1" man tittar på då? Dessa nummer varierar ju nämligen så väldigt mycket.
anonym

Chanser för reservintag

Inlägg av anonym »

Reserv 13 i Umeå och 26 i Linköping, hur ser mina chanser ut i Linköping?
Guest

Chanser för reservintag

Inlägg av Guest »

Guest skrev:Är det "totalt reservnummer från urval 1" man tittar på då? Dessa nummer varierar ju nämligen så väldigt mycket.
Precis, då ser du det totala antalet reserver som antagits.
Jämför med antalet antagna per urval, anledningen till varför de pendlar så kan nog ha en del att göra med storleken på överintaget vid den terminen. (Ren gissning nu, har inte kollat själv)
Guest

Chanser för reservintag

Inlägg av Guest »

Att reserv 61 ska ha kommit in i Linköping vt 2016 känns ju bisarrt, hopp ger det i alla fall :D
Låst