Kommer jag komma in??

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2016 års hösttermin.
Ano

Kommer jag komma in??

Inlägg av Ano »

Jag är på reservplats 1 till KI (BI), hur möjligt är dett att komma in?
mjaevlar

Kommer jag komma in??

Inlägg av mjaevlar »

Ursäkta för dubbelpost, men ser nu på statistiken att alla utom 3 st som hade 1.8 kom in på GU, vilket betyder att det är 31st med 1.75 före mig i kön, och som minst 15 st bakom mig med 1.75. När slutar man ha otur i lottningar?
Astrid
Inlägg: 8
Blev medlem: 08 mar 2016, 04:28

Kommer jag komma in??

Inlägg av Astrid »

mjaevlar: Jag är "Gäst" med reservnummer 41 och har 1.75 i HP. Alltså har jag 37 med samma resultat som jag före mig i kön... Hade inte förvånat mig om jag ligger sist av de som har 1.75. Hur vet du att det är minst 15 st bakom dig med 1.75?
Ebba

Kommer jag komma in??

Inlägg av Ebba »

Känner att antagningsbeskedet inte gjorde mig klokare på mina chanser till hösten, så vad säger ni?

Uppsala reserv
BIEX 34:e
Merit 22,08

Runt 30 verkar inte vara omöjligt men har över gränsen som tidigare reserver haft för höstantagningarna i min kvot men tror kanske inte det spelar någon roll i sammanhanget? Och spelar det in nåt att KI för första gången blivit slagen av Lund i denna kvot? :)
linneah123
Inlägg: 24
Blev medlem: 13 jul 2016, 11:25

Kommer jag komma in??

Inlägg av linneah123 »

Umeå HP-kvoten, reserv 20. Helt kört?
mjaevlar

Kommer jag komma in??

Inlägg av mjaevlar »

@Astrid skrev fel i tidigare inlägg, det är högst 15 st bakom mig med 1.75, då en användare tidigare skrev att hen hade reservplats 50 med 1.7 som resultat. Enligt tidigare statistik borde vi båda komma in med råge, dock efter uppropet (29e augusti). Suger att vänta extra länge på ett resultat som på förhand kändes "säkert".
Lycka till ändå så kanske vi blir kursare i höst!
Reserv

Kommer jag komma in??

Inlägg av Reserv »

Jag är reserv 8 ho kvoten på KI, vad tror ni? Kan det gå? Sån otrolig ångest....
Reserv

Kommer jag komma in??

Inlägg av Reserv »

Vad tror du Nils om min 8 reservplats i HP kvoten på KI??
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Kommer jag komma in??

Inlägg av Nils »

Reserv skrev:Vad tror du Nils om min 8 reservplats i HP kvoten på KI??
Det har räckt 5 av 6 antagningar de senaste 3 åren.
Om du inte blir antagen i urval 2 går det åtminstone att lämna ett säkrare besked.
Låst