Cookies

Europeiska unionen och Sveriges riksdag kräver att alla hemsidor informerar läsare om cookies. Denna sajt använder cookies för Google Analytics, för att spara döljande av notiser och annonser och för andra funktioner. Ifall din webbläsare är inställd på att acceptera cookies tolkas det som samtycke.

[ dölj detta och visa notiser i menyn nedanför vid nya händelser ]

Forum

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

Kan man göra examensarbetet i förväg?

Examensarbete, forskningskrav, möjligheter, användbara färdigheter, inkomst, et cetera.

29 jan 2013, 00:24

Finns det en chans att slippa T10 och alltså göra examensarbetet mycket tidigare, kanske parallellt med de tidigare terminerna eller under somrarna och därmed hoppa upp till T11 direkt?

Jag är medveten om att det lär finns obligatoriska föreläsningar/tillfällen under T10.

Någon här som har nån hum om detta?
Guest

29 jan 2013, 08:56

Jag har en kursare (termin 6) som är färdig med sitt examensarbete (forskat vid sidan av studierna). Hon kommer slippa gå halva T10 och halva T11. Då går man halva terminen med T10 och halva med T11, sedan får man sin examen. Detta är i Uppsala.
Fd läkarstudent (termin 7 Uppsala)
Användarvisningsbild
empezar

29 jan 2013, 09:21

Det är ju kanon att slippa halva terminerna. Om man vill och får jobb så kan man ju jobba som UL under den tiden istället.
Nyberg89
Blivande läkarstudent

29 jan 2013, 16:51

Ja det vore ju toppen. Men vet ni hur GU ställer sig inför detta då?
Guest

30 jan 2013, 19:18

Fast det blir inte riktigt så, utan man går första halvan av terminen med T10 och andra halvan med T11. Man "förlorar" alltså inte någon tid på det.
Fd läkarstudent (termin 7 Uppsala)
Användarvisningsbild
empezar

31 jan 2013, 15:10

Är det någon som vet om denna möjlighet att få examensarbetet avklarat tidigare även finns på KI eller om man är tvungen att ägna en specifik termin för det?

Edit: Jag hörde med KI och enligt dem måste man göra examensarbetet under termin 8.
Användarvisningsbild
Crayon
Läkarstudent
KI