statistik över elever med MVG?

Synpunkter, kommentarer, förslag, feedback, et cetera.
babbeloke

statistik över elever med MVG?

Inlägg av babbeloke »

Finns det någon statistik över hur många MVG barn dom har sökt och hur många som antagits? Hade varit intressant och se hur mpnga det faktiskt är och hur mycket antalet antagna sjunker med.
kollen

statistik över elever med MVG?

Inlägg av kollen »

Du ser det genom att jämföra hur många i BI och hur många BIEX som är behöriga. Intagen HT15 o VT16 är det ca 50/50 fördelning. Skulle gissa att det blir ca 70/30 fördelning BIEX vs BI kommande två intagen. Det går att räkna ut ganska exakt genom att kombinera Nils grafer under statistikfliken.
babbeloke

statistik över elever med MVG?

Inlägg av babbeloke »

Jag har hört att vi som har A-F är i både BI och BIex det stämmer alltså inte?
kollen

statistik över elever med MVG?

Inlägg av kollen »

Jo men det är bara de gamla betygen som skapar platser i BI kvoten under dessa tre interimår för BIEX innan de oxå går upp i BI.
Gäst

statistik över elever med MVG?

Inlägg av Gäst »

Läkarprogrammet: stället där man inte kan förolämpa någon genom att kalla dem MVG-barn. MVG-barn har en fantastisk möjlighet till en stimulerande utbildning och arbetsliv med en lön som gör att man aldrig behöver oroa sig för att inte kunna betala räkningar OCH ha det där lilla extra. Sorry, men MVG-barn är en biljett till det, ingen förolämpning. Men var det inte förolämpning du var ute efter så kanske du ska sluta kalla folk för barn.
babbeloke

statistik över elever med MVG?

Inlägg av babbeloke »

Asså va? Jag kallar folk i min åler för A barn på nätet. Försökte inte förolämpa nån genom o säga barn
Skriv svar