Göteborg BII, reserv 9 efter urval 1

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2015 års vårtermin.
Gast

Göteborg BII, reserv 9 efter urval 1

Inlägg av Gast »

Nils! Vad tror du om möjligheten att komma in i göteborg med reservplats 9 i B2-kvoten, både i kvoten med och utan HP-urskiljning? :)
Goteborg

Hur mycket rör det sig mellan urval 1 och urval 2?

Inlägg av Goteborg »

Hej gäst!
Jag har också sökt i B2 kvoten Göteborg (reserv 30 resp. 31) och är nu nyfiken på med vilka betyg hp du står med? Tror för övrigt att dina chanser är goda med den placeringen...(amatörbedömning;))
Gast

Hur mycket rör det sig mellan urval 1 och urval 2?

Inlägg av Gast »

Hej där!

Kul att du också är sugen på Göteborg! Har 22,3 i betyg men ett uselt HP dock ;) Läser i dagsläget i Linköping där vi har tenta den 5 januari, varför det känns sjukt drygt att inte veta om man kommer in eller inte och därmed kanske tenta-plugga ihjäl sig hela julen...
Goteborg

Hur mycket rör det sig mellan urval 1 och urval 2?

Inlägg av Goteborg »

Schysst, då får man lite "överblick" över hur kön ser ut...Förstår att du vill veta...jag kan ju inge (förhoppningsvis inte falskt) hopp om att till förra HT rörde sig B2 gruppen med ca 25 platser till andra urvalet (enligt egen erfarenher) och efter detta kom reserv 14 in som sist antagne (enligt statistiken här på läkarstudent.se) Satsar på sist in och ber att folk bara ska droppa av som...flugor? :)

Kommer jag inte in där blir det Linköping för mig...varför vill du byta?
Gast

Hur mycket rör det sig mellan urval 1 och urval 2?

Inlägg av Gast »

Jisses! Blir alltid lika förvånad att så pass många tackar nej till en plats! Får hålla tummarna för att det sker något liknande även detta år. Hoppas att det ordnar sig för dig också.

Okej! Är du reserv i Linköping eller har du redan kommit in här? Linköping är absolut inget dåligt val, jag tycker egentligen att allt är bra här överlag, men det som talar för ett byte är väl delvis att jag är skeptisk till terminstentor, anser inte att de bidrar till en djupare inlärning än regelbundna tentor under terminens gång, utan endast till onödig panik och stress. Vidare så är jag tveksam till om jag vill läsa utifrån PBL i ytterligare 5 års tid. Jag föredrar nog mer konkreta inläsningsriktlinjer. Slutligen är jag från Göteborg ursprungligen, varför det inte skulle vara någon nackdel ur min synvinkel att vara närmare familjen.

Varför söker du dig till Göteborg?
Goteborg

Hur mycket rör det sig mellan urval 1 och urval 2?

Inlägg av Goteborg »

Eller hur?! Det du skriver bekräftar vad jag känner själv, tror att det traditionella föreläsningarna och regelbundna tentorna/duggorna passar mig bättre då jag prokrastinerar nog som det är...:) Men det återstår som sagt att se....
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4716
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Göteborg BII, reserv 9 efter urval 2

Inlägg av Nils »

Gast skrev:Nils! Vad tror du om möjligheten att komma in i göteborg med reservplats 9 i B2-kvoten, både i kvoten med och utan HP-urskiljning? :)
VT14 rörde det sig minst 2+14=16 placeringar i BII och minst 1+8=9 placeringar i BII/HP.
VT13 rörde det sig minst 0+12 placeringar i BII och minst 1+8=9 placeringar i BII/HP.

Det ser lovande ut, med andra ord. :)
Goteborg

Göteborg BII, reserv 9 efter urval 2

Inlägg av Goteborg »

VT14 rörde det sig minst 2+14=16 placeringar i BII och minst 1+8=9 placeringar i BII/HP.
Och reservnr 14 blev siste antagen...ja, ja då sitter man ju råsäkert på plats nr 30... :tummarupp:
Man ska ta ut så mycket man kan i förskott...eller hur var det nu...? :ja:
Goteborg

Göteborg BII, reserv 9 efter urval 2

Inlägg av Goteborg »

Eller menar Nils att det bara flyttade sig minst 2 platser från urval 1 till 2? Inte kul statistik isf:)
lak

Göteborg BII, reserv 9 efter urval 2

Inlägg av lak »

Tror Nils menar som så att det rörde sig 2 platser från urval 1 till 2, och därefter 14 platser från urval 2 till sista antagna personen... Med andra ord totalt 16 platser från urval 1 till sista antagna.
Låst