Urval 1 Reserv

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2015 års vårtermin.
Guest

Urval 1 Reserv

Inlägg av Guest »

Vad har du för HP-resultat elinpelin?
Elinpelin

Urval 1 Reserv

Inlägg av Elinpelin »

1.80 har jag!
jackepacke

Urval 1 Reserv

Inlägg av jackepacke »

Reserv 3 på KI med HP 1.8. Håller tummarna!

Gränsen 1.75-1.8 verkar alltså ligga mellan reservplats 8 och 12 då. Baserat på att någon i den här tråden hade fått reservplats 12 på HP 1.75: viewtopic.php?f=177&t=4171
Evelina

Urval 1 Reserv

Inlägg av Evelina »

Men hur tror ni chanserna ser ut för mig i Uppsala, måste nämligen tacka ja till en bostad.
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4716
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Urval 1 Reserv

Inlägg av Nils »

Evelina skrev:Hej! Jag blev precis antagen till läkarprogrammet i Linköping. Har 21,67 i blex, vad tror ni mina chanser är att komma in som reserv i Uppsala? Har i dagsläget reservplats 8 i blex och 49 i b1, i höst kom 18 reserver in i blex. :glad:
Evelina skrev:Men hur tror ni chanserna ser ut för mig i Uppsala, måste nämligen tacka ja till en bostad.
Oddsen ser ut att vara mer på din sida men det finns aldrig 100 % garanti för reservplacerade. Du bör komma in men jag kan gissa fel.
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4716
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Urval 1 Reserv

Inlägg av Nils »

Bonke skrev:Hej!

Jag sitter i exakt samma sits, blev antagen till Linköping via HP och är reservplats 17 i Uppsala, hur tror ni att mina chanser ser ut?

Tack på förhand//bonke
Bra chans i Uppsala, det sista reservintaget ensamt brukar omfatta minst 16 reservplaceringar.
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4716
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Urval 1 Reserv

Inlägg av Nils »

Elinpelin skrev:Och här sitter jag och biter på naglarna med reservplats 7 i HP-kvoten på KI. Några tankar?! :nej:
Mycket osäkert. Behåll din plats och se hur det går i urval 2.
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4716
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Urval 1 Reserv

Inlägg av Nils »

Dazeenax skrev:Jag sitter som 40 reserv på HP-kvoten till KI.
Vad tror ni?
1,75 på hp
Det räcker med största sannolikhet inte. Du förlorar ingenting på att behålla din reservplats men oddsen är inte på din sida.
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4716
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Urval 1 Reserv

Inlägg av Nils »

Yai skrev:Fick reservplats 1 i Uppsala på HP. Är jag inne? Vågar man tacka ja till bostad?
Ja Yai!

(egentligen finns inte 100 % garanti för reservplacerade men jag skulle gissa att du ligger i trakten runt 99 %)
Guest

Urval 1 Reserv

Inlägg av Guest »

Nils skrev:Mycket osäkert. Behåll din plats och se hur det går i urval 2.
Blev inte 9 reserver antagna efter urval 2 vt'14?
Låst