BIEX i Göteborg

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2016 års vårtermin.
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4716
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Chans till våren i BIEX?

Inlägg av Nils »

Gissningsvis har du en chans i åtminstone Örebro, Umeå, Linköping och Göteborg.
L7G

Göteborg med BIEX

Inlägg av L7G »

Hej!

Jag har 21.4 i BIEX, och har Göteborg som förstaval och Örebro som andraval. Hur tror du att mina möjligheter ser ut att komma in på något av dessa ställena i första urvalet? Vill helst gå i Göteborg, men hade varit skönt att komma in på iallafall något ställe i första urvalet... Är det omöjligt, och tvingar mig att vänta spänt på andra urvalet?
Tesla
Inlägg: 85
Blev medlem: 03 jan 2015, 22:09

Vågar du gissa?

Inlägg av Tesla »

Skulle gissa att du kommer in redan i första urvalet till Örebro, men till Göteborg kan det till och med dröja till reservantagningen.
Gäst

Vågar du gissa?

Inlägg av Gäst »

Jag tror inte att gränserna höjs och förra året var gränsen i Örebro 21.30 så där tror jag definitivt att du kommer in på första utvalet. Gbg hade dock 21.77 vid urval 1, vid urval 2 låg det på 21.41. Jag tror att gränserna kommer sänkas även om det är fler som sökt in, om än inte sänkas lika mycket som vid höstterminerna. Med det sagt tror jag att du har chans att komma in på Gbg antingen i urval 2 eller som reserv. Jag håller tummarna för dig!
Anonym

Vågar du gissa?

Inlägg av Anonym »

Jag tror du kommer komma in :) om jag läser rätt så var reservintaget i Göteborg 21.15 så jag tror absolut att du har goda chanser :)
L7G

Vågar du gissa? [Göteborg BIEX]

Inlägg av L7G »

Kan man få ett uttalande av hur Nils resonerar också?

Ska även tillägga att jag har gjort högskoleprovet, och är ju då också med i ytterligare en kvotgrupp i Gbg.
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4716
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Vågar du gissa? [Göteborg BIEX]

Inlägg av Nils »

Hej L7G!
Du hade blivit antagen förra våren och gränserna lär gå ner ytterligare inför VT16.
Gissar på antagning i Göteborg.
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4716
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Vågar du gissa? [Göteborg BIEX]

Inlägg av Nils »

Inlägg om Umeås alternativa urval har flyttats till en egen tråd:
http://läkarstudent.se/forum/viewtopic.php?f=94&t=4862

/ Moderator
L7G

Vågar du gissa? [Göteborg BIEX]

Inlägg av L7G »

Nils: tror du isåfall på antagning i Göteborg på första, andra eller reservantagningen?
Sture

Vågar du gissa? [Göteborg BIEX]

Inlägg av Sture »

I andra!
Låst