Spekulationer kring antagning via Pil i höst (2015)

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2015 års hösttermin.
erik

Spekulationer kring antagning via Pil i höst (2015)

Inlägg av erik »

Jag förstod inte riktigt Rosa kom du in på reserv förra terminen på 50 poäng?
Rosa

Spekulationer kring antagning via Pil i höst (2015)

Inlägg av Rosa »

Nej alla utom en eller två kom in som hade 55 så jag kom ej in. Blev på "papperet" 7e reserv men de ringde in ca 4-5 st.
WJ1234

Spekulationer kring antagning via Pil i höst (2015)

Inlägg av WJ1234 »

Stämmer som du skriver Rosa. Jag var den på pappret, 6e reserven och stod först i kön då de hade ringt klart. Jag hade 55 poäng och tror det bör sluta på ungefär samma även denna termin, alltså 55-50.
Rosa

Spekulationer kring antagning via Pil i höst (2015)

Inlägg av Rosa »

Usch stackare! Du var den enda som ej kom in:/..på 55 poäng då.

Hur gick det denna gång?
WJ1234

Spekulationer kring antagning via Pil i höst (2015)

Inlägg av WJ1234 »

Jo precis, det kändes riktigt tråkigt. Det värsta var att jag en dag missade ett samtal från KI:s antagningsenhet och när jag ringde upp 5 min senare sa handläggaren att hen ringt fel :olycklig: Fick 55 poäng även denna gång så hoppas på mer tur i lottningen denna termin! :)
MEux

Spekulationer kring antagning via Pil i höst (2015)

Inlägg av MEux »

Jag fick 70 av max (70). Kändes som om det gick åt he***** på intervjun...Vågar jag tro att jag kommer in?
Rosa

Spekulationer kring antagning via Pil i höst (2015)

Inlägg av Rosa »

Ska du ha stryk eller?

Troll
Aldreterminare

Spekulationer kring antagning via Pil i höst (2015)

Inlägg av Aldreterminare »

Ni pilare har bäst att börja plugga redan nu. Första terminen brukar vara lite svårare för er då det tar lite tid att komma in på den pluggtakt Betygarna är vana vid. Jag menar det på ett bra vis, börja plugga hus75.se sammanfattningarna för DMF1. Mer än ni tror.
//äldreterminare
Gäst

Spekulationer kring antagning via Pil i höst (2015)

Inlägg av Gäst »

Alltid denna syn på att de som kommer in via andra kvoter än ens egen är "sämre". HP ser ner på betyg, betyg ser ner på HP och alla ser ner på det alternativa urvalet. Föregående skribent säger att hen inte menar något illa, men drar ändå 33% av KIs elever över en kam(utan att veta något om era betyg/HP/studieteknik).De som inte har kemikunskaperna färska i huvudet kan repetera lite, det gäller alla oavsett kvot.
Rosa

Spekulationer kring antagning via Pil i höst (2015)

Inlägg av Rosa »

Jag har endast 55 poäng och börjar nu ( mellan alla semesterfester) läsa på i Biochemistry samt naturligtvis hus 75 och börjar undra om jag kommer kunna arbeta heltid samtidigt som termin 1.

Började titta in på en gammal tenta i går och det var mkt svårare än vad jag minns tex från sjukgymnastlinjen...hm..blir kanske svårt att göra både och.

Ja kan tänka mig att vissa ser ner på PILare men de klarar sig ju bra. Därför de behållt detta system.
Låst