Spekulationer kring antagning via Pil i höst (2015)

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2015 års hösttermin.
Meux

Spekulationer kring antagning via Pil i höst (2015)

Inlägg av Meux »

Rosa, kul att du blir provocerad. Har ingen intention att jävlas...Är bara helt överraskad över vad jag ser på antagning.se.
Rosa

Spekulationer kring antagning via Pil i höst (2015)

Inlägg av Rosa »

Jag blev ej provocerad! Eller hur menar du?:)

Det med 70 poäng? Ja men det var ju ett skämt anspelat på att om man skriver så så är man ju ej seriös :flinar:
Meux

Spekulationer kring antagning via Pil i höst (2015)

Inlägg av Meux »

Jaaa men då så! :) Som förstagångssökare så vet jag inte riktigt vad jag har/hade att förvänta mig.

En av intervjuerna varade i 15-20 minuter. Kändes väl ok men inte mer än så - därav av min reaktion :glad: .
Oras

Spekulationer kring antagning via Pil i höst (2015)

Inlägg av Oras »

@äldreterminare Så bara för man kommer in via PIL har man inte studievanan menar du? Det tror jag inte ett dugg på. Jag har A i princip alla ämnen men saknar meritpoäng, vilket gör att PIL passar mig bättre än betygskvoten. Jag tycker du generaliserar alldeles för hårt! Men däremot så tackar jag för tipset om att börja smygplugga lite nu, det tror jag alla kan ha nytta av. :glad:
Ademyr

Spekulationer kring antagning via Pil i höst (2015)

Inlägg av Ademyr »

Jag är så nervös och dagarna segar sig verkligen fram just nu.
Sitter på 1,7 på HP och 55p i PIL. Vad tror ni om mina chanser?
Jag har sökt överallt men vågar knappt hoppas.. :sliten:
Oras

Spekulationer kring antagning via Pil i höst (2015)

Inlägg av Oras »

Ademyr skrev:Jag är så nervös och dagarna segar sig verkligen fram just nu.
Sitter på 1,7 på HP och 55p i PIL. Vad tror ni om mina chanser?
Jag har sökt överallt men vågar knappt hoppas.. :sliten:
Om man tittar på den föregående antagning så blev det lottning på 55 i PIL. Det har pratats på forum om att nästan alla på 55 kom in förra gången. Jag tror fortfarande gränsen kommer ligga på 55 frågan till vilken grad de på 55 kommer in, om det bara ett få tal som har otur och blir bortlottade eller fler. 1,7 på HP kan ge en plats på läkarprogrammet i Umeå och Örebro, om det blir som tidigare antagningar. Håller tummarna för dig.
DonnaMarzia
Inlägg: 5
Blev medlem: 07 nov 2013, 10:04

Spekulationer kring antagning via Pil i höst (2015)

Inlägg av DonnaMarzia »

ja alla utom en om vi räknat rätt. Hoppas verkligen det blir som i vår i alla fall....:/
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4716
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Spekulationer kring antagning via Pil i höst (2015)

Inlägg av Nils »

Ademyr skrev:Jag är så nervös och dagarna segar sig verkligen fram just nu.
Sitter på 1,7 på HP och 55p i PIL. Vad tror ni om mina chanser?
Jag har sökt överallt men vågar knappt hoppas.. :sliten:
HP är inte omöjligt men det känns som att din chans är större med PIL, om man tittar på gammal antagningsstatistik.
Ademyr

Spekulationer kring antagning via Pil i höst (2015)

Inlägg av Ademyr »

Tack för svar. Håller tummarna att det går vägen för oss denna gången och gör det inte det är det bara att ta nya tag och se till att inte hamna "på gränsen" i vår igen.
p23

Spekulationer kring antagning via Pil i höst (2015)

Inlägg av p23 »

Utan att vara allt för skadeglad känns det skönt att det finns flera utom en själv som är nervös inför de kommande dagarna.
Låst