Cookies

Europeiska unionen och Sveriges riksdag kräver att alla hemsidor informerar läsare om cookies. Denna sajt använder cookies för Google Analytics, för att spara döljande av notiser och annonser och för andra funktioner. Ifall din webbläsare är inställd på att acceptera cookies tolkas det som samtycke.

[ dölj detta och visa notiser i menyn nedanför vid nya händelser ]

Forum

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

Kris

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2013 års hösttermin.

12 aug 2013, 00:03

Hej jag har en fråga. Det är så att jag ska börja plugga till läkare men jag har lite brist på kunskaper i kemi då min lärare var frånvarande och eleverna varit utan lärare.... Min akilles häl är i galvaniska element, cell scheman och redoxreaktioner. Är det viktigt att jag repeterar sådan information ? För jag kan Jack shit om det...
Alfred

12 aug 2013, 10:01

Var ska du plugga? Linköping t.ex. ger en separat kurs i förberedande cellbiologi, just för att många känner stress inför detta. Sen vet jag faktiskt inte hur mkt "ren kemi" man läser, kan tänka mig att det är en hel del moment ur kemi A och B som du inte kommer behöva.. Men här får gärna nån som redan läst läkare ett tag säga sin mening! :)
linden
Läkarstudent

12 aug 2013, 13:59

Var ska du pluuga?
Om i Linköping så jag kan ge dig lite tips :)
Mustafa Al-Attar
Mustafa Al-Attar
Läkare
Linköping

12 aug 2013, 14:20

Oavsett var Alfred ska plugga får du gärna ge tips om Linköping, eftersom jag kommer börja där nu i höst! :D
linden
Läkarstudent

12 aug 2013, 14:31

hej,

Nabster har du några tips om boende i Linkøping? :glad:
Safari

12 aug 2013, 16:25

Jag ska börja Umeå men alla universitet förutom Örebro har systemet om att gå i samma fotspår. Men jag vore väldigt tacksam om någon kan berätta för mig om kemin och speciellt redox momentet.... , tack :)
Alfred

12 aug 2013, 16:32

Liksom är halvcellsmetoden något viktigt eller till exempel redoxbalanseringar? Någon snälla som kan besvara detta? :)
Alfred

12 aug 2013, 18:53

Tror du kan chilla! Folk klarar första kursen på att läsa sammanfattningar typ. Allt som du inte kan går dessutom att googla under tiden :)
Gäst

12 aug 2013, 19:19

Redoxreaktioner kan vara bra att ha i hyfsat färskt minne inför cellbiologin och biokemin.
(personlig åsikt)
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Läkarstudent

12 aug 2013, 22:27

Tror du du kan ge mig tips på en cell biologi bok som man använder i början av läkarprogrammet som då innehåller redox... ? För jag vill liksom veta om sådana saker som sådana ingår : redox i Sura samt basika lösningar..... Eller saker liknande sm står vid denna sida: http://www.naturvetenskap.org/gymnasiek ... anseringar
Alfred