Har jag allt för att komma in?

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2013 års hösttermin.
house

Har jag allt för att komma in?

Inlägg av house »

Hej alla!

Jag har nog läst varenda tråd i detta forum men vill så gärna ha er kloka hjälp och bekräftelse så att jag inte tabbar mig i sista minut...börjar närma mig målet i fjärran och vill absolut inte falla pga att jag har missat något, är lite nervös. :ledsen:

Jag tog studenten 2009, har läst naturvetenskapligt basår och har nu äntligen lyckats höja de fem ämnena från mitt slutbetyg som jag inte hade MVG i, till MVG genom prövningar. Jag kommer alltså att hamna i betygskvot II. Jag har alltså MVG i allt förutom i två idrottskurser samt fullt meritpoäng för läkarlinjen - visst kommer jag att ha 22,5 i betygssnitt??

Jag känner att jag har haft koll på allt men blir onekligen förvirrad och skraj att jag har missat något nu när jag läser om Vux12-kurser hit o dit och massa nya grejer. Eftersom jag tog studenten 2009 räknas inte idrottsbetyget in, right? Och jag har kompletterat samtliga kurser från mitt slutbetyg till MVG, det är inget mer fuffens med det, mitt snitt kommer att vara 22,5?? Och med 1,5 i HP bör jag komma in i Uppsala (där jag bor)?

Ursäkta ännu en "kommer jag in"-tråd men jag är en av de som kämpat länge länge, och mina nerver skulle verkligen lugnas om någon klok själ kan bekräfta att jag faktiskt inte har missat något hehe. :ful-ler:

Tack!!
Nyberg89
Inlägg: 348
Blev medlem: 19 dec 2011, 21:01

Re: Har jag allt för att komma in?

Inlägg av Nyberg89 »

Det gäller bara Idrott och Hälsa A (och B), så har du annan idrottskurs så har du inte 22,5.
house

Re: Har jag allt för att komma in?

Inlägg av house »

det gäller idrott och hälsa A och B! Då är jag covered? :flinar: Inget annat knas?
Låst