Någon reserv som blivit inringd nu?

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2013 års hösttermin.
Matildasandberg92

Re: Någon reserv som blivit inringd nu?

Inlägg av Matildasandberg92 »

Någon annan som på ska på reservuppropet imorgon,torsdag? Fick reda på att jag kom in igår em och att jag måstematchen där till torsdag. Har inte lyckats hitta boende, fanns ngt studenterbjudande på en camping men alla stugor på det erbjudandet va uppbökat så jag ska bo i mina föräldrars husvagn, haha!
tetracyklin

Re: Någon reserv som blivit inringd nu?

Inlägg av tetracyklin »

@ribospentos
Vet inte riktigt vad jag ska säga alltså... Riiiktigt störigt att man inte kan byta! Jag var reserv #5 i BII/HP och reserv #2 i BII (blev inringd i tisdags förra veckan på den platsen). Alltså är det lotten som avgjort i våra fall, då vi måste ha ungefär samma betyg och HP med tanke på hur vi placerats i reservköerna. Möjligen att du har lite bättre HP än jag! :)
Jag har varit på uppropet nu i Gbg och det verkar riktigt bra här, vill dock till Lund av familjära skäl, liksom Safari. Hur det nu än blir kommer jag byta ner till Lund i vår om jag inte blir inringd nu.
Men med din reservplats här i Gbg tycker jag det är mycket märkligt att du inte blivit inringd än, kanske att det rör sig mer på måndag när andra lärosäten har upprop! :)
Hoppas det löser sig för oss alla, men om inte kan man ju som sagt alltid byta lärosäte :)
(Hör gärna av dig om du vill när du beslutat Lund/inte Lund, så kan man slappna av lite mer i dessa spända och osäkra reservantagnings-tider!) :)
AMB
Inlägg: 125
Blev medlem: 24 nov 2012, 17:23

Re: Någon reserv som blivit inringd nu?

Inlägg av AMB »

"Jag va reserv 8 i Linköping :)"

.... i vilken kvot?
Matildasandberg92

Re: Någon reserv som blivit inringd nu?

Inlägg av Matildasandberg92 »

Jag va reserv i BII :)
BeatriceBergdahl
Inlägg: 13
Blev medlem: 14 jul 2013, 16:04

Re: Någon reserv som blivit inringd nu?

Inlägg av BeatriceBergdahl »

Jag pratade precis med GU. De sa att i BII gruppen hade 2 reserver blivit uppringda, en av dem tackade nej. I BII/HP har 3 reserver blivit uppringda. Så hoppas det rör mycket på sig nu nästa måndag :)
Mys
Inlägg: 5
Blev medlem: 07 aug 2013, 17:32

Re: Någon reserv som blivit inringd nu?

Inlägg av Mys »

Jag tackade ja till Linköping idag :D Börjar på fredag. Var reserv 24 i hp-kvoten. :D :D :D
Gäst

Re: Någon reserv som blivit inringd nu?

Inlägg av Gäst »

Shit vad det verkar röra sig på de olika lärosätena runt om i landet. Förra året antogs 10e reserv efter urval 2 i linköping. 22a kom in i GU, och där verkar de redan ligga nu. Jag får hålla tummarna för att det rör sig lika mycket på KI..
nissepelle
Inlägg: 19
Blev medlem: 06 aug 2013, 14:11

Re: Någon reserv som blivit inringd nu?

Inlägg av nissepelle »

Fy fan vad grymt att höra om linköping "Mys"! Jag är reserv 28 där och hade i princip helt släppt tanken att komma in, och istället hoppats på örebro där jag är reserv 17, men nu fick jag upp hoppet!! :D TÄNK OM DE RINGER MIG! <3 Skulle verkligen verkligen vilja plugga i linköping!
nissepelle
Inlägg: 19
Blev medlem: 06 aug 2013, 14:11

Re: Någon reserv som blivit inringd nu?

Inlägg av nissepelle »

Sa de förresten ifall det är fler avhopp och att de ska ringa vidare i listan, eller om du var sist?
VTstudent

Re: Någon reserv som blivit inringd nu?

Inlägg av VTstudent »

Vet någon hur det rört sig i BI? :huh: Har någon kommit in i BI kvoten och i så fall med vilket betyg och vilket lärosäte? :glad:
Låst