Har något reserv blivit uppringd ännu?

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2013 års vårtermin.
New Guest

Re: Har något reserv blivit uppringd ännu?

Inlägg av New Guest »

Allra helst KI då jag bor i Stockholm, har det som första plats på min lista också. Måste man tacka ja till de som först ringer?
Tror du att de ringer (ifall) på söndag eller menade du måndag kanske :glad: ?

Krogshede; Hoppas att vi båda får samtal, Lycka till!
Gäst

Re: Har något reserv blivit uppringd ännu?

Inlägg av Gäst »

Någon i hp-kvoten som fått samtal ifrån Linköping?
AMB
Inlägg: 125
Blev medlem: 24 nov 2012, 17:23

Re: Har något reserv blivit uppringd ännu?

Inlägg av AMB »

Hur får ni alla veta vilka reservplatsnummer ni har och hur de förändras dag från dag?
Krogshede
Inlägg: 26
Blev medlem: 23 feb 2012, 19:13

Re: Har något reserv blivit uppringd ännu?

Inlägg av Krogshede »

AMB skrev:Hur får ni alla veta vilka reservplatsnummer ni har och hur de förändras dag från dag?
reservplatsnr har man fått via antagningsbeskedet från vhs. Hur man vet hur de förändras är när folk berättar att de blivit inringda och vilken reservplats de har/hade.

Ledsen för dåliga formuleringar, skriver på luren.
AMB
Inlägg: 125
Blev medlem: 24 nov 2012, 17:23

Re: Har något reserv blivit uppringd ännu?

Inlägg av AMB »

Ok, via antagningsbeskedet vet jag ju..... annars låter de jobbigt att hålla reda på hur reservplatsnumren förändras på alla stället man sökt :)
Guest

Re: Har något reserv blivit uppringd ännu?

Inlägg av Guest »

New Guest skrev:Allra helst KI då jag bor i Stockholm, har det som första plats på min lista också. Måste man tacka ja till de som först ringer?
Tror du att de ringer (ifall) på söndag eller menade du måndag kanske :glad: ?
Oj, jag menade måndag.. Var helt säker på att det var måndag imorgon när jag skrev det. Aja :party:
Krogshede
Inlägg: 26
Blev medlem: 23 feb 2012, 19:13

Re: Har något reserv blivit uppringd ännu?

Inlägg av Krogshede »

Jag kom in i HP-gruppen på Ki, reservplatsnr 13 HP resultat 1.7. De ringde inte utan jag fick ett mail vid halv tio tiden.

En plats i Linköping är nu ledig så ni vet.

Reserver med högre nummer än 14 i Lund och 18 i Uppsala kan räkna bort en person.


Lycka till allihopa!
Läkarstudent
Guest

Re: Har något reserv blivit uppringd ännu?

Inlägg av Guest »

Krogshede skrev:Jag kom in i HP-gruppen på Ki, reservplatsnr 13 HP resultat 1.7. De ringde inte utan jag fick ett mail vid halv tio tiden.

En plats i Linköping är nu ledig så ni vet.

Reserver med högre nummer än 14 i Lund och 18 i Uppsala kan räkna bort en person.


Lycka till allihopa!
Grattis! Och tack så väldigt mycket för informationen. Hoppas du får en trevlig måndag, och att maten är lika god som den var när jag var där första dagen (om de nu fortfarande bjuder på lunch vilket de gjorde VT12) :party:
Guest

Re: Har något reserv blivit uppringd ännu?

Inlägg av Guest »

New Guest skrev:Allra helst KI då jag bor i Stockholm, har det som första plats på min lista också. Måste man tacka ja till de som först ringer?
Tror du att de ringer (ifall) på söndag eller menade du måndag kanske :glad: ?

Krogshede; Hoppas att vi båda får samtal, Lycka till!
Glömde svara på ena frågan: Du kan tacka ja till lund om de ringer först, och sen tacka ja till KI också om de ringer senare. För min skull får du då väldigt gärna ringa upp LU så snabbt som möjligt och säga att du kommer gå på KI i stället om det är där du helst går =)

Det ska alltså inte påverka reservantagningen på KI om du svarar ja på
reservantagning någon annanstans först!
Guest

Re: Har något reserv blivit uppringd ännu?

Inlägg av Guest »

Kan nu meddela att jag som 4:e reserv i Umeå på i Hp-kvoten har blivit antagen för de intreserade.
Låst