Har något reserv blivit uppringd ännu?

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2013 års vårtermin.
Guest

Re: Har något reserv blivit uppringd ännu?

Inlägg av Guest »

SofieM skrev:Nu är jag antagen :) Hade reservplats 1 i HP-kvoten i Lund!
Grattis! Vilken tid ringde de dig?
Ses kanske (=förhoppningsvis) i Lund den 28e! =)
SofieM

Re: Har något reserv blivit uppringd ännu?

Inlägg av SofieM »

Vid 13.30 ungefär :) Lycka till!
AnnaPanna

Re: Har något reserv blivit uppringd ännu?

Inlägg av AnnaPanna »

Jag är antagen. De ringde igår! :) var 9:e reserv i HP-kvoten på KI.
Kakan

Re: Har något reserv blivit uppringd ännu?

Inlägg av Kakan »

Ni som söker i hp-kvoten med 1.65, vad har ni för reservplats i Linköping? Jag har så himla högt reservnummer är lite nyfiken på om jag haft extrem otur..
Krogshede
Inlägg: 26
Blev medlem: 23 feb 2012, 19:13

Re: Har något reserv blivit uppringd ännu?

Inlägg av Krogshede »

AnnaPanna skrev:Jag är antagen. De ringde igår! :) var 9:e reserv i HP-kvoten på KI.
Grattis! Vilken tid ringde dem dig och vad har du för resultat på HP?
Läkarstudent
mamma doktor
Inlägg: 3
Blev medlem: 04 jan 2013, 20:03

Re: Har något reserv blivit uppringd ännu?

Inlägg av mamma doktor »

Jag är antagen!
Samtalet kom 1430, reservplatsen var 11, gruppen HP, skola KI.
Wihoo!
SusannaC

Re: Har något reserv blivit uppringd ännu?

Inlägg av SusannaC »

Stort grattis och välkommen till klassen! Om du ännu ej har sett så finns det en Facebook-grupp för antagna till läkarprogrammet på KI VT13: https://www.facebook.com/groups/5120992 ... 1/?fref=ts. Vi ses! :glad:
New Guest

Re: Har något reserv blivit uppringd ännu?

Inlägg av New Guest »

Ingen som fick något samtal från KI under fredagen? Jag står som reserv 14 på HP där men fortfarande inte fått något samtal. Vidare är jag reserv 2 på HP vid Lund men fortfarande inte fått samtal där heller, vilket känns märkligt då jag ser att reserv nummer 1 vid samma kvot fick ett samtal i torsdags. :perplex:
Guest

Re: Har något reserv blivit uppringd ännu?

Inlägg av Guest »

New Guest skrev:Ingen som fick något samtal från KI under fredagen? Jag står som reserv 14 på HP där men fortfarande inte fått något samtal. Vidare är jag reserv 2 på HP vid Lund men fortfarande inte fått samtal där heller, vilket känns märkligt då jag ser att reserv nummer 1 vid samma kvot fick ett samtal i torsdags. :perplex:
Du kan nog kallt räkna med ett samtal imorgon från KI, nån gång efter uppropet. Tenderar att vara en eller två som inte kommer =)
Vart vill du in först och främst om man får fråga? LU eller KI?
Krogshede
Inlägg: 26
Blev medlem: 23 feb 2012, 19:13

Re: Har något reserv blivit uppringd ännu?

Inlägg av Krogshede »

New Guest skrev:Ingen som fick något samtal från KI under fredagen? Jag står som reserv 14 på HP där men fortfarande inte fått något samtal. Vidare är jag reserv 2 på HP vid Lund men fortfarande inte fått samtal där heller, vilket känns märkligt då jag ser att reserv nummer 1 vid samma kvot fick ett samtal i torsdags. :perplex:
Vilket HP-resultat har du?

Jag vill inte knäcka dig men bara så du vet så är det minst 1 som kommer ta en plats vid KI innan dig, jag står som reserv 13 och kommer att tacka ja till platsen om jag får den. Jag tror dock att båda vi kommer att få samtal i början på nästa vecka. De började ju ringa in folk den 17:e och de har kommit till minst nr 11 så det går undan. Nu är första gången någonsin jag är glad över att det är svårt att få tag i bostad i Stockholm :ond: .

Angående Lund så börjar väl inte de förren den 28 så du kommer nog få samtal därifrån däromkring.

Igen är det någon som vet om antagningsgruppen jobbar helg?
Läkarstudent
Låst