Chans att bli intagen i Umeå VT13?

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2013 års vårtermin.
MagdalenaVi
Inlägg: 2
Blev medlem: 27 nov 2012, 00:15

Chans att bli intagen i Umeå VT13?

Inlägg av MagdalenaVi »

Hej!

Har sökt till läkarlinjen i Umeå inför Vt13.
Hur stor chans tror Ni att jag har att komma in med 1,7 på HP och 17,03 i betygssnitt? (Ja betygskvoten är jag ju körd i redan, det vet jag, Men tänkte om det hjälper Er att avgöra mina chanser ifall det är urskiljning via betyg osv. :glad: ).
Har finkammat internet på svar men står tomhänt när det kommer till hp-resultat på 1,7. Vet att det som lägst varit just 1,7 i Umeå, men hur många kommer väl in med det? Kan ju inte vara alla liksom (om det ändå vore så väl....)!

Tack på förhand!

//Magdalena
Tabasco

Re: Chans att bli intagen i Umeå VT13?

Inlägg av Tabasco »

Vid samma resultat i HP-kvoten så används inte betygsurskiljning utan vilken placering du får faller på lott. Jag söker också in till Läkarprogrammet i Umeå nu till våren och jag skrev även jag 1.7 på HP.

Precis som du skrev så kommer ofta några in i Umeå med 1.7, det har i alla fall varit trenden de senaste terminerna. Jag har dock ingen aning hur stor andel av alla sökande med 1.7 som kommit in, det gäller nog att ha turen med sig!

Lycka till! :glad:
MagdalenaVi
Inlägg: 2
Blev medlem: 27 nov 2012, 00:15

Re: Re: Chans att bli intagen i Umeå VT13?

Inlägg av MagdalenaVi »

Tack så mycket för svar! Då är det bara som du sa att hoppas på det bästa! :glad: Ska hålla tummarna för oss båda!
Mackan

Re: Chans att bli intagen i Umeå VT13?

Inlägg av Mackan »

Tja!
När skrev ni 1,7 på HP? I höstas, eller tidigare?
Vet ni om HP-resultatet från höstterminen 2012 används vid antagningen till våren?
(Jag söker i AU-kvoten)
Magdalena

Re: Chans att bli intagen i Umeå VT13?

Inlägg av Magdalena »

Japp jag skrev i höstas, och de kommer använda det senaste resultatet sen i höst, om du fick ett bättre resultat där än på tidigare prov :)
Magdalena

Re: Chans att bli intagen i Umeå VT13?

Inlägg av Magdalena »

Eller vänta,.... Är inte 100% säker när det gäller AU.. Sorry, läste inte frågan ordentligt x) Hoppas nån annan vet så du får svar!
Mackan

Re: Chans att bli intagen i Umeå VT13?

Inlägg av Mackan »

Tack!
Låst