Antagning vt13 BI

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2013 års vårtermin.
Hagavall

Antagning vt13 BI

Inlägg av Hagavall »

Jag planerar att söka till läkarprogrammet inför våren 2013. Blev reservantagen till både Örebro och Umeå nu på hösten men valde av olika anledningar att tacka nej till båda. Jag söker med mina betyg (22,1) och har hela tiden varit inställd på att detta kommer att räcka för att komma in till våren, men nu när jag börjat läsa här på forumet så känner jag min inte längre så övertygad.

Som jag känner nu är Lund det lärosäte som jag vill bli antagen till. Kollar jag på föregående års antagningspoäng så bör jag ju komma in nu också. Vad tror ni? Kan jag andas ut inför våren eller bör jag vara orolig?
Mustafa Al-Attar
Inlägg: 410
Blev medlem: 17 jul 2011, 16:06
Kontakt:

Re: Antagning vt13 BI

Inlägg av Mustafa Al-Attar »

Hagavall skrev:Jag planerar att söka till läkarprogrammet inför våren 2013. Blev reservantagen till både Örebro och Umeå nu på hösten men valde av olika anledningar att tacka nej till båda. Jag söker med mina betyg (22,1) och har hela tiden varit inställd på att detta kommer att räcka för att komma in till våren, men nu när jag börjat läsa här på forumet så känner jag min inte längre så övertygad.

Som jag känner nu är Lund det lärosäte som jag vill bli antagen till. Kollar jag på föregående års antagningspoäng så bör jag ju komma in nu också. Vad tror ni? Kan jag andas ut inför våren eller bör jag vara orolig?
Jag tycker att du behöver inte oroa dig :glad:
Mustafa Al-Attar
Mustafa Al-Attar
Inlägg: 410
Blev medlem: 17 jul 2011, 16:06
Kontakt:

Re: Antagning vt13 BI

Inlägg av Mustafa Al-Attar »

Hagavall skrev:Jag planerar att söka till läkarprogrammet inför våren 2013. Blev reservantagen till både Örebro och Umeå nu på hösten men valde av olika anledningar att tacka nej till båda. Jag söker med mina betyg (22,1) och har hela tiden varit inställd på att detta kommer att räcka för att komma in till våren, men nu när jag börjat läsa här på forumet så känner jag min inte längre så övertygad.

Som jag känner nu är Lund det lärosäte som jag vill bli antagen till. Kollar jag på föregående års antagningspoäng så bör jag ju komma in nu också. Vad tror ni? Kan jag andas ut inför våren eller bör jag vara orolig?
Jag undrar om vad hade du för reserv nr i Örebro och Umeå efter Urval 2? har du gjort hp?
Mustafa Al-Attar
guest

Re: Antagning vt13 BI

Inlägg av guest »

har lund öppet under vt13? i så fall tycker jag att du har stor chans att komma in
Hagavall

Re: Antagning vt13 BI

Inlägg av Hagavall »

nabster skrev: Jag undrar om vad hade du för reserv nr i Örebro och Umeå efter Urval 2? har du gjort hp?
I Örebro var jag reserv 16 efter urval 2, i Umeå var jag reserv 26 efter urval 2. Jag gjort HP, 1,3 är mitt bästa resultat...
Wiiizzy
Inlägg: 239
Blev medlem: 05 aug 2011, 18:36

Re: Antagning vt13 BI

Inlägg av Wiiizzy »

Hagavall skrev: Som jag känner nu är Lund det lärosäte som jag vill bli antagen till. Kollar jag på föregående års antagningspoäng så bör jag ju komma in nu också. Vad tror ni? Kan jag andas ut inför våren eller bör jag vara orolig?
Jag tror att du kommer in... Men ingenting är ju säkert om man ligger nära förra årets gräns. Och av den anledningen kan jag därför inte säga att det är garanterat.

Gör nu vad du kan göra för att förbättra chanserna i stället för att oroa dig. D.v.s. anmäl dig till högskoleprovet. Sen vet du att du har gjort ditt bästa och kan vänta med oron till dagarna innan antagningsbeskedet kommer (om det bara vore så enkelt) :glad: Skulle det mot förmodan skita sig och du endast kan tänka dig att plugga i Lund är nog nästa steg att läsa upp betyg. Med det sagt, betonar jag än en gång att jag tror att du kommer in till våren. Lycka till! :glad:
Låst