Cookies

Europeiska unionen och Sveriges riksdag kräver att alla hemsidor informerar läsare om cookies. Denna sajt använder cookies för Google Analytics, för att spara döljande av notiser och annonser och för andra funktioner. Ifall din webbläsare är inställd på att acceptera cookies tolkas det som samtycke.

[ dölj detta och visa notiser i menyn nedanför vid nya händelser ]

Forum

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

Kom inte in (Örebro)... Reserv nr 5 i HP-kvoten...chanser?

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2012 års hösttermin.

11 jul 2012, 07:40

Nej det ville sig inte. Då har jag gått in och tittat på mitt antagningsbesked (https://www.antagning.se/se/mypages/app ... cation.pdf) och jag fick veta att jag står som reserv nummer 5 i HP-kvoten (med mina 1.8 på högskoleprovet). Finns det överhuvudtaget någon chans att jag kommer in i andra urvalet eller i reservantagningen? Mitt första val är alltså läkarprogrammet Örebro.
Doctor_Doctor
Blivande läkarstudent

11 jul 2012, 08:33

Reserv #5? Du kommer in. :party:
rolle

11 jul 2012, 12:11

rolle skrev:Reserv #5? Du kommer in. :party:

Njae...jag lägger nog champagnen på kylning ett tag till... :neutral:

Känns inte så där jättesäkert med tanke på att det står att det bara är 33 stycken antagna i den urvalsgruppen. Det krävs alltså att minst 5 av dessa 33 tackar nej till sin plats om jag har förstått det rätt...

I BII gruppen är jag reserv 663 så där tänker jag inte ens fråga om mina "chanser"...
Doctor_Doctor
Blivande läkarstudent

11 jul 2012, 12:46

För att uttrycka mig milt skulle jag satsa mitt liv på att du blir antagen som femte reserv i HP-kvoten i Örebro.
Fd läkarstudent (termin 7 Uppsala)
Användarvisningsbild
empezar

11 jul 2012, 13:15

empezar skrev:För att uttrycka mig milt skulle jag satsa mitt liv på att du blir antagen som femte reserv i HP-kvoten i Örebro.

Är det verkligen så bergsäkert? Så jag kan meddela min arbetsgivare redan idag att jag har kommit in (förväntas komma in) och vill ha tjänstledig för studier från och med den 3:e september då det är upprop?!?

Då kanske det blir lite champagne och smörgåstårta ikväll ändå... :party:
Doctor_Doctor
Blivande läkarstudent

11 jul 2012, 13:54

Du bör meddela din arbetsgivare, ja. Fira på!
Användarvisningsbild
empezar

11 jul 2012, 14:58

Har du redan fick ditt antagningsbesked??? Jag loggade in på mina sidor och det står förtfarande att urvalet pågår :konfys:
Gäst

11 jul 2012, 15:04

Gäst skrev:Har du redan fick ditt antagningsbesked??? Jag loggade in på mina sidor och det står förtfarande att urvalet pågår :konfys:

Det gick att komma åt antagningsbeskedet i går. Det går inte längre.
Användarvisningsbild
empezar

11 jul 2012, 15:13

empezar skrev:
Gäst skrev:Har du redan fick ditt antagningsbesked??? Jag loggade in på mina sidor och det står förtfarande att urvalet pågår :konfys:

Det gick att komma åt antagningsbeskedet i går. Det går inte längre.

Oh Tack empezar för snabb svar, jag har 22,5 i BI gruppen och sökte till uppsala som mitt första val, tror du att jag kommer in???
Gäst

11 jul 2012, 15:35

Gäst skrev:Oh Tack empezar för snabb svar, jag har 22,5 i BI gruppen och sökte till uppsala som mitt första val, tror du att jag kommer in???

Mycket sannolikt. Åtminstone om du har skrivit högskoleprovet.
Användarvisningsbild
empezar