Chans att komma in efter urval 2 VT12

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2012 års vårtermin.
Gäst

Re: Chans att komma in efter urval 2 VT12

Inlägg av Gäst »

Hej, jag är nr 19 som reserv efter andra urvalet i Lund i BI-gruppen. Är det någon som vet ungefär hur mina möjligheter ser ut..? :)

Mvh
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4716
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Chans att komma in efter urval 2 VT12

Inlägg av Nils »

Hopp skrev:Är reserv 1 efter antagning 2 i gruppen b4/hp i Gbg, exakt samma som förra året, då rörde det sig inget. Men nu verkar det som om att 2 personer är antagna i denna grupp i stället för en. Synd att inte Gbg redovisar antalet reserver som tas in tycker jag för då hade man haft en lite bättre aning. Jag tror att det är kört :tummener: Vad tror ni?
Reservplats #1 är aldrig körd (förutom kanske ifall en kvot har 0 platser) men oddsen är tyvärr mycket svåra att bedöma...
sofiam91 skrev:Jag står efter andra urvalet som reserv i Örebro och Umeå med dessa platser:
Örebro - reserv 10 (40 platser)
Umeå - reserv 14 (27 platser)
Vad tror ni om mina chanser att komma in? Och ungefär när brukar de i så fall höra av sig? Tack :glad:
Stor i Örebro, gissar ungefär 50/50 i Umeå (men med tanke på de låga antagningsgränserna är dessa gissningar lite osäkra). Ifall det räcker i Umeå så är det gissningsvis efter kursstarten medan det i Örebro kan tänkas ske redan innan.
Gäst skrev:Brukar man flytta fram mer under urval 2 eller efter urval 2? Är reserv 7 av 28 i örebro (hp). Chanser?
1. Okänt.
2. Goda, Örebro brukar gå upp en bra bit över 20 i HP-kvoten.
Gäst skrev:Hej, jag är nr 19 som reserv efter andra urvalet i Lund i BI-gruppen. Är det någon som vet ungefär hur mina möjligheter ser ut..? :)

Mvh
Troligen små men inte bokstavligen omöjligt.


Lycka till allihopa!
xxx

Re: Chans att komma in efter urval 2 VT12

Inlägg av xxx »

Hej, vad tror ni om antagningschans som reserv #12 i HP kvot på KI???

- är KI verkligen bra? har dessvärre nästan bara hört mkt negativt om just utbildningen...
Gäst

Re: Chans att komma in efter urval 2 VT12

Inlägg av Gäst »

#12 borde räcka i HP vid KI.

KI är bra. Nya läkarprogrammet hade lite "babysjukdomar" men bör vara mer finslipat nu.
M111
Inlägg: 4
Blev medlem: 11 dec 2011, 13:41

Re: Chans att komma in efter urval 2 VT12

Inlägg av M111 »

Hej,

Är antagen i Örebro och står som första reserv i Umeå (BII). Vill mkt hellre läsa i Umeå! Har kontaktat studievägledningen vid Umu och de nämnde att de gör en viss överintagning och därför inte börjar kalla in reserver så fort. Någon som vet när reserver brukar börja ringas in i Umeå och hur mina chanser ser ut med tanke på överintagningen? Vore skönt att slippa åka på uppropet i Örebro om man kommer in i Umeå...

Tacksam för svar!
Gäst

Re: Chans att komma in efter urval 2 VT12

Inlägg av Gäst »

M111 skrev:Hej,

Är antagen i Örebro och står som första reserv i Umeå (BII). Vill mkt hellre läsa i Umeå! Har kontaktat studievägledningen vid Umu och de nämnde att de gör en viss överintagning och därför inte börjar kalla in reserver så fort. Någon som vet när reserver brukar börja ringas in i Umeå och hur mina chanser ser ut med tanke på överintagningen? Vore skönt att slippa åka på uppropet i Örebro om man kommer in i Umeå...

Tacksam för svar!
Inom vilken kategori är du antagen inom? BG1 eller BG2?

sitter nämligen på en reservplats på örebro.
Gäst

Re: Chans att komma in efter urval 2 VT12

Inlägg av Gäst »

Gäst skrev: Inom vilken kategori är du antagen inom? BG1 eller BG2?

sitter nämligen på en reservplats på örebro.
Oj, såg nu att du skrev det. Håller tummarna för dig :party:
Puttefnask
Inlägg: 3
Blev medlem: 27 dec 2011, 14:25

Re: Chans att komma in efter urval 2 VT12

Inlägg av Puttefnask »

Var i kontakt med studievägledningen vid Lunds universitet. Enligt kvinnan jag pratade med antas de allra flesta reserverna efter uppropet. Antagning sker under två veckor efter terminsstarten.
Tackar du ja till en reservplats vid ett universitet stryks de valen som du prioriterat lägre på antagning.se. De valen som du prioriterat högre står dock kvar.
Precis som någon tidigare skrev kan jag även bekräfta att ingen antagning sker vid själva uppropet.

Lycka till!
Chebaane

Re: Chans att komma in efter urval 2 VT12

Inlägg av Chebaane »

sofiam91 skrev:Jag står efter andra urvalet som reserv i Örebro och Umeå med dessa platser:
Örebro - reserv 10 (40 platser)
Umeå - reserv 14 (27 platser)
Vad tror ni om mina chanser att komma in? Och ungefär när brukar de i så fall höra av sig? Tack :glad:
Gud, det undrar jag med. Jag står nämligen, efter andra urvalet, som reserv 9 i Örebro och reserv 13 i Umeå i B1 så jag ligger alltså på platsen just före dig på båda platserna! Är så himla nervös, vill verkligen helst komma in i Umeå!
Mustafa Al-Attar
Inlägg: 410
Blev medlem: 17 jul 2011, 16:06
Kontakt:

Re: Chans att komma in efter urval 2 VT12

Inlägg av Mustafa Al-Attar »

Chebaane skrev: Gud, det undrar jag med. Jag står nämligen, efter andra urvalet, som reserv 9 i Örebro och reserv 13 i Umeå i B1 så jag ligger alltså på platsen just före dig på båda platserna! Är så himla nervös, vill verkligen helst komma in i Umeå!
Hej, jag undrar om jag får jag veta vad har du för betygsnitt?
Mustafa Al-Attar
Låst