Chans att komma in efter urval 2 VT12

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2012 års vårtermin.
Mustafa Al-Attar
Inlägg: 410
Blev medlem: 17 jul 2011, 16:06
Kontakt:

Re: Chans att komma in efter urval 2 VT12

Inlägg av Mustafa Al-Attar »

Gäst skrev:Hej, jag är nr 19 som reserv efter andra urvalet i Lund i BI-gruppen. Är det någon som vet ungefär hur mina möjligheter ser ut..? :)

Mvh
Hej, jag undrar om jag får jag veta vad har du för betygsnitt?
:glad:
Mustafa Al-Attar
Mustafa Al-Attar
Inlägg: 410
Blev medlem: 17 jul 2011, 16:06
Kontakt:

Re: Chans att komma in efter urval 2 VT12

Inlägg av Mustafa Al-Attar »

Gäst skrev:Hej!

Efter andra urvalet blev jag reserv 6 i BI på läkarprogrammet i Göteborg. Har kollat på statistiken på sidan, men det saknas uppgifter om hur många reserver som kallats in efter andra urvalet. Är det någon som bara kan uppskatta min chans att komma in... Vet att ingen kan vara säker, men vad lutar det åt tror ni!?

Tack
Hej, jag undrar om jag får jag veta vad har du för betygsnitt?
Tack :flinar:
Mustafa Al-Attar
Gäst

Re: Chans att komma in efter urval 2 VT12

Inlägg av Gäst »

nabster skrev: Hej, jag undrar om jag får jag veta vad har du för betygsnitt?
Tack :flinar:
21.85
Gäst

Re: Chans att komma in efter urval 2 VT12

Inlägg av Gäst »

nabster skrev: Hej, jag undrar om jag får jag veta vad har du för betygsnitt?
:glad:

21,80..
001

Re: Chans att komma in efter urval 2 VT12

Inlägg av 001 »

Står som reserv #4 i göteborg i urvalsgruppen Hp, snitt betyg 21,3 .. har jag en rimlig chans att bli antagen? Och i så fall, är det troligt att de kan höra av sig innan uppropet?

Tacksam för svar!
Gäst

Re: Chans att komma in efter urval 2 VT12

Inlägg av Gäst »

001 skrev:Står som reserv #4 i göteborg i urvalsgruppen Hp, snitt betyg 21,3 .. har jag en rimlig chans att bli antagen? Och i så fall, är det troligt att de kan höra av sig innan uppropet?

Tacksam för svar!
Ja, hp-reservantagningen brukar gå till rätt höga reservnummer.

Vet ej om du får höra från dem innan uppropet dock.
Chebaane
Inlägg: 10
Blev medlem: 06 jan 2012, 15:35

Re: Chans att komma in efter urval 2 VT12

Inlägg av Chebaane »

Hej allihopa!
Jag ligger just nu på 9e reserv i Örebro och 13e i Umeå. Vill egentligen helst bara gå i Umeå! Vad tror ni om mina chanser? Det är urvalsgruppen B1.
Mustafa Al-Attar
Inlägg: 410
Blev medlem: 17 jul 2011, 16:06
Kontakt:

Re: Chans att komma in efter urval 2 VT12

Inlägg av Mustafa Al-Attar »

Chebaane skrev:Hej allihopa!
Jag ligger just nu på 9e reserv i Örebro och 13e i Umeå. Vill egentligen helst bara gå i Umeå! Vad tror ni om mina chanser? Det är urvalsgruppen B1.
Vad har du för betygsnitt? :glad:
Mustafa Al-Attar
Gabri89
Inlägg: 11
Blev medlem: 08 jan 2012, 14:43

Re: Chans att komma in efter urval 2 VT12

Inlägg av Gabri89 »

Jag är just nu 2a reserv i både Örebro och Umeå i grupp BII. Om man kollar på statistiken ser det ut som att jag borde komma in på någon av ställena, men är det verkligen möjligt att så mycket som reserv #17 togs in i Örebro i höstas när det bara är 10 personer som tas in i grupp BII? Känns för bra för att vara sant.
Gäst

Re: Chans att komma in efter urval 2 VT12

Inlägg av Gäst »

Gabri89 skrev:Jag är just nu 2a reserv i både Örebro och Umeå i grupp BII. Om man kollar på statistiken ser det ut som att jag borde komma in på någon av ställena, men är det verkligen möjligt att så mycket som reserv #17 togs in i Örebro i höstas när det bara är 10 personer som tas in i grupp BII? Känns för bra för att vara sant.
Anledningen att så många reserver togs in är mest troligen att personer som hade en plats i Örebro blev erbjudna platser på andra universitet vilket ledde till att reservnumren blev relativt höga
Låst