Chans att komma in efter urval 2 VT12

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2012 års vårtermin.
Gäst

Re: Chans att komma in efter urval 2 VT12

Inlägg av Gäst »

Syltmunk skrev: Det påverkar inte alls. En kursare till mig blev första veckan uppringd av först Uppsala och sen KI. Hon tackade nej till båda, så det borde inte påverka. Annars grattis till Umeå! Termin 1 verkar ha förberett det fint för er i år...
Hehe, tack, men jag har typ 5 terminer att tillgodoräkna från Köpenhamn ;) Annars tack för svaret! Vet ni förresten om hur chanserna ser ut för mig då jag har plats 29 både i Götet och Linköping??
just nu

Re: Chans att komma in efter urval 2 VT12

Inlägg av just nu »

Gäst skrev: Tack för svaret! Det var en studievägledare som tipsade mig om att gå på uppropet. Varför känns det alltid som att såna har sämre koll än alla andra?
Var det en Komvux/gymnasieskolans studievägledare som tipsade dig? Det låter inte som KIs resp. UUs studievägledare.
desertwalker

Re: Chans att komma in efter urval 2 VT12

Inlägg av desertwalker »

Hej!

När börjar de ringa in reserver till KI? Vad tror ni om B2 kvoten i KI,
finns det chans att bli uppringd?
Funkybizz
Inlägg: 15
Blev medlem: 08 dec 2011, 14:06

Re: Chans att komma in efter urval 2 VT12

Inlägg av Funkybizz »

desertwalker skrev:Hej!

När börjar de ringa in reserver till KI? Vad tror ni om B2 kvoten i KI,
finns det chans att bli uppringd?
Det beror på din reservplats.

Vad har du för reservplats?
Funkybizz
Inlägg: 15
Blev medlem: 08 dec 2011, 14:06

Re: Chans att komma in efter urval 2 VT12

Inlägg av Funkybizz »

Gäst skrev:Hej!

Efter andra urvalet blev jag reserv 6 i BI på läkarprogrammet i Göteborg. Har kollat på statistiken på sidan, men det saknas uppgifter om hur många reserver som kallats in efter andra urvalet. Är det någon som bara kan uppskatta min chans att komma in... Vet att ingen kan vara säker, men vad lutar det åt tror ni!?

Tack
Statistiken som beror Göteborgs universitets reservantagningar finns tyvärr inte att tillgå. Det enda man kan gå på är att betygskvoten oftast minskar med 0.2 "betygsenheter" sen urval 1, vilket innebär att du, vid en betygskvoten som överstiger 21.80 har relativt OK chanser att bli antagen baserat på antagningen (HT11, VT11). (Urval 1 VT12 låg sista antagna på 22.00).

Men men, man vet aldrig hur det går.

Lycka till och hoppas du kommer in!
Hopp

Re: Chans att komma in efter urval 2 VT12

Inlägg av Hopp »

Är reserv 1 efter antagning 2 i gruppen b4/hp i Gbg, exakt samma som förra året, då rörde det sig inget. Men nu verkar det som om att 2 personer är antagna i denna grupp i stället för en. Synd att inte Gbg redovisar antalet reserver som tas in tycker jag för då hade man haft en lite bättre aning. Jag tror att det är kört :tummener: Vad tror ni?
sofiam91

Re: Chans att komma in efter urval 2 VT12

Inlägg av sofiam91 »

Jag står efter andra urvalet som reserv i Örebro och Umeå med dessa platser:
Örebro - reserv 10 (40 platser)
Umeå - reserv 14 (27 platser)
Vad tror ni om mina chanser att komma in? Och ungefär när brukar de i så fall höra av sig? Tack :glad:
sofiam91

Re: Chans att komma in efter urval 2 VT12

Inlägg av sofiam91 »

sofiam91 skrev:Jag står efter andra urvalet som reserv i Örebro och Umeå med dessa platser:
Örebro - reserv 10 (40 platser)
Umeå - reserv 14 (27 platser)
Vad tror ni om mina chanser att komma in? Och ungefär när brukar de i så fall höra av sig? Tack :glad:
Jag söker i urvalsgrupp B1!
gast

Re: Chans att komma in efter urval 2 VT12

Inlägg av gast »

Någon som vet när Uppsala börjar med sin reservantagning?
Gäst

Re: Chans att komma in efter urval 2 VT12

Inlägg av Gäst »

Brukar man flytta fram mer under urval 2 eller efter urval 2? Är reserv 7 av 28 i örebro (hp). Chanser?
Låst