Chans att komma in efter urval 2 VT12

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2012 års vårtermin.
Gabri89
Inlägg: 11
Blev medlem: 08 jan 2012, 14:43

Re: Chans att komma in efter urval 2 VT12

Inlägg av Gabri89 »

Gäst skrev: Är det örebro eller umeå du ska välja?
Får jag chansen att välja tar jag nog Örebro (har samma reservplats i både umeå och örebro) men egentligen spelar det inte så stor roll, bara jag kommer in.
Gabri89
Inlägg: 11
Blev medlem: 08 jan 2012, 14:43

Re: Chans att komma in efter urval 2 VT12

Inlägg av Gabri89 »

M111 skrev: Har ringt till Umeå men det har inte hänt så mkt när det gäller avhopp. Överintaget är lika stort som förra terminen dock. Enligt studievägledaren jag pratat med brukar det inte hända så mkt förrän de övriga universiteten haft sina upprop ( Umeå har ju en vecka senare ).
Är i samma sits dom du, och jag hoppas verkligen att jag har chans till antagning i Umeå men försöker att inte ha alltför höga förhoppningar.
Okej, då får man hoppas att de hör av sig i nästa vecka då när uppropen börjat. Försöker också att inte hoppas för mycket, men när man kollar på statistiken från antal antagna reserver från tidigare terminer är det svårt att inte få upp hoppet. Det jobbigaste är nästan att vänta..
Gäst

Re: Chans att komma in efter urval 2 VT12

Inlägg av Gäst »

Uppringd från örebro. Urvalsgrupp 2. Reservplats 7. :D :tummarupp:
Gabri89
Inlägg: 11
Blev medlem: 08 jan 2012, 14:43

Re: Chans att komma in efter urval 2 VT12

Inlägg av Gabri89 »

Gäst skrev:Uppringd från örebro. Urvalsgrupp 2. Reservplats 7. :D :tummarupp:
Blev också uppringd från Örebro ikväll. Så skönt :D !!!
Mustafa Al-Attar
Inlägg: 410
Blev medlem: 17 jul 2011, 16:06
Kontakt:

Re: Chans att komma in efter urval 2 VT12

Inlägg av Mustafa Al-Attar »

Gäst skrev:Uppringd från örebro. Urvalsgrupp 2. Reservplats 7. :D :tummarupp:
Stort grattis :glad: får jag veta vad har du för betygsnitt?
Mustafa Al-Attar
M111
Inlägg: 4
Blev medlem: 11 dec 2011, 13:41

Re: Chans att komma in efter urval 2 VT12

Inlägg av M111 »

Blev uppringd av Umeå Uni idag. Var reserv 1 i BII =)
Gast

Re: Chans att komma in efter urval 2 VT12

Inlägg av Gast »

Står som reserv 9 i umeå och 21 i örebro i kvoten BI. Någon som vet hur långt dom har kommit med reservintagningen på respektive universitet?
Chebaane
Inlägg: 10
Blev medlem: 06 jan 2012, 15:35

Re: Chans att komma in efter urval 2 VT12

Inlägg av Chebaane »

Gast skrev:Står som reserv 9 i umeå och 21 i örebro i kvoten BI. Någon som vet hur långt dom har kommit med reservintagningen på respektive universitet?
Oj, hur kan du stå 9a i Umeå och 21 i Örebro? Jag är själv i B1 och hade reservplatsen 9 i Örebro och har reservplatsen 13 i Umeå. Vad har du för betygssnitt? Blev uppringd igår av Örebro och tackade ja, men vill inget hellre än att gå i Umeå så håller alla tummar och tår att jag får ett samtal från Umeå snart. Ringde dem idag och frågade hur det låg till och de sa att de började ringa reserver i morse och vid 15-16tiden hade de kommit till 5e reserven. Tror ni jag har en chans?
Mustafa Al-Attar
Inlägg: 410
Blev medlem: 17 jul 2011, 16:06
Kontakt:

Re: Chans att komma in efter urval 2 VT12

Inlägg av Mustafa Al-Attar »

Chebaane skrev: Oj, hur kan du stå 9a i Umeå och 21 i Örebro? Jag är själv i B1 och hade reservplatsen 9 i Örebro och har reservplatsen 13 i Umeå. Vad har du för betygssnitt? Blev uppringd igår av Örebro och tackade ja, men vill inget hellre än att gå i Umeå så håller alla tummar och tår att jag får ett samtal från Umeå snart. Ringde dem idag och frågade hur det låg till och de sa att de började ringa reserver i morse och vid 15-16tiden hade de kommit till 5e reserven. Tror ni jag har en chans?
Allt är möjligt :glad:
Mustafa Al-Attar
gast

Re: Chans att komma in efter urval 2 VT12

Inlägg av gast »

Chebaane skrev: Oj, hur kan du stå 9a i Umeå och 21 i Örebro? Jag är själv i B1 och hade reservplatsen 9 i Örebro och har reservplatsen 13 i Umeå. Vad har du för betygssnitt? Blev uppringd igår av Örebro och tackade ja, men vill inget hellre än att gå i Umeå så håller alla tummar och tår att jag får ett samtal från Umeå snart. Ringde dem idag och frågade hur det låg till och de sa att de började ringa reserver i morse och vid 15-16tiden hade de kommit till 5e reserven. Tror ni jag har en chans?
Tyckte också det verkade lite konstigt. Folk verkar ju ha lägre reservplatser i örebro än umeå? Vad hade du för betygsnitt?
Låst