Chans att komma in baserat på reserv# efter urval 1 (VT12)

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2012 års vårtermin.
Wiiizzy
Inlägg: 239
Blev medlem: 05 aug 2011, 18:36

Re: Chans att komma in baserat på reserv# efter urval 1

Inlägg av Wiiizzy »

sio skrev:jag undrar om man har chans att komma in i göteborg om man står som res 7 i b2 kvoten nu :) ?
Funkybizz skrev:Jag har sökt in till VT 2012 och har reservplats 10 i BII kvoten i Lund. Har jag några chanser att komma in?
Det är så få som blir antagna i BII att jag inte riktigt vågar göra gissningar. Bäst uppfattning får man genom att jämföra med vad som hänt med andra som haft liknande placeringar tidigare. Kanske finns det någon som skrivit något här på forumet tidigare. Men på grund av att det är så få antagna kan det svänga en hel del mellan de olika terminerna.

I Lund har reserverv# 7, 6 respektive 6 antagits de tre terminer sedan BII infördes. Jag betonar igen att det är reservnumren som de sökande fick efter urval 2. Det är ett rimligt antagande att reservplaceringen förbättras mellan urval 1 och 2. Så det är möjligt att den tionde reserven (efter urval 1) antagits som reserv tidigare i Lund. Det var i så fall troligen inte med stor marginal.

Jag vågar endast säga att ni nog inte kan räkna med att bli antagna, men att det för den skull inte är en omöjlighet.

Lycka till!
Funkybizz
Inlägg: 15
Blev medlem: 08 dec 2011, 14:06

Re: Chans att komma in baserat på reserv# efter urval 1

Inlägg av Funkybizz »

sio skrev:jag undrar om man har chans att komma in i göteborg om man står som res 7 i b2 kvoten nu :) ?

Vad hade du i HP?

:)
Gäst

Re: Chans att komma in baserat på reserv# efter urval 1

Inlägg av Gäst »

Wiiizzy skrev: Det är så få som blir antagna i BII att jag inte riktigt vågar göra gissningar. Bäst uppfattning får man genom att jämföra med vad som hänt med andra som haft liknande placeringar tidigare. Kanske finns det någon som skrivit något här på forumet tidigare. Men på grund av att det är så få antagna kan det svänga en hel del mellan de olika terminerna.

I Lund har reserverv# 7, 6 respektive 6 antagits de tre terminer sedan BII infördes. Jag betonar igen att det är reservnumren som de sökande fick efter urval 2. Det är ett rimligt antagande att reservplaceringen förbättras mellan urval 1 och 2. Så det är möjligt att den tionde reserven (efter urval 1) antagits som reserv tidigare i Lund. Det var i så fall troligen inte med stor marginal.

Jag vågar endast säga att ni nog inte kan räkna med att bli antagna, men att det för den skull inte är en omöjlighet.

Lycka till!
Då är det bara att hålla tummarna då :) tack så mycket för snabbt svar!!
sio

Re: Chans att komma in baserat på reserv# efter urval 1

Inlägg av sio »

Funkybizz skrev:
Vad hade du i HP?

:)
Jag hade 1,3 :) blev antagen i lund men vill komma in i gbg sj?
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4716
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Var blev du antagen? (se dina blivande kursare redan nu)

Inlägg av Nils »

siobhan skrev:Hej!

Tror du man har chans att komma in om man står som 7 res i göteborg i b2 kvoten :)?
Hej siobhan!

Oddsen ser tyvärr dåliga ut, jag skulle inte räkna med antagning... men det nya betygssystemet är ännu så pass nytt att jag inte skulle ta ut förlusten i förskott, plus att jag saknar statistik över Göteborgs reservantagning - så behåll din plats som reserv inför urval 2 så ser vi hur det går då.
Gäst

Re: Chans att komma in baserat på reserv# efter urval 1

Inlägg av Gäst »

Guest skrev:Hallå,

Står som första reserv i Umeå, räknar med att jag kommer in. Någon i liknande situation?

Grattis till alla som kommit in!
Står du som reserv i BI eller BII? Står själv som andra reserv i Umeå i BII-gruppen. Har man ngn chans?
sirp

Re: Var blev du antagen? (se dina blivande kursare redan nu)

Inlägg av sirp »

Hej Nils!
Först och främst: tack för en jättebra sajt :glad:

Undrar lite om mina antagningschanser: har 1.8 och står som 14:e reserv i KI:s hp-kvot. Vad tror du?
Funkybizz
Inlägg: 15
Blev medlem: 08 dec 2011, 14:06

Re: Chans att komma in baserat på reserv# efter urval 1

Inlägg av Funkybizz »

sio skrev:
Ah, haha hoppas du kommer in i Göteborg, då ökar mina chanser att komma in i Lund :D Haha :D

Hade 1,1.. :tummener:
Gäst

Re: Chans att komma in baserat på reserv# efter urval 1

Inlägg av Gäst »

Christopher92 skrev:Hejsan!

Är reserv 5 i HP-kvoten i Lund.
Vad säger ni om chanserna. Kan jag börja planera inför att bli lundensare?
Tjenna! jag är antagen och kommer troligtvis tacka nej, så det är ett pinnhål bara där ;)
siobhan

Re: Var blev du antagen? (se dina blivande kursare redan nu)

Inlägg av siobhan »

Nils skrev: Hej siobhan!

Oddsen ser tyvärr dåliga ut, jag skulle inte räkna med antagning... men det nya betygssystemet är ännu så pass nytt att jag inte skulle ta ut förlusten i förskott, plus att jag saknar statistik över Göteborgs reservantagning - så behåll din plats som reserv inför urval 2 så ser vi hur det går då.
Då är det bara till att vänta och se, jag kom in i Lund men det är i göteborg som jag vill läsa. Tack så mycket för snabbt svar :)
Låst