Vilka kom in?

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2011 års hösttermin.
Erikerka
Inlägg: 6
Blev medlem: 10 apr 2011, 13:47

Re: Vilka kom in?

Inlägg av Erikerka »

KI, B1 med 22,5 + 1,6 (förstahand) :) Det blir nog bra grejer!
Lina
Inlägg: 18
Blev medlem: 14 jul 2011, 16:09

Re: Vilka kom in?

Inlägg av Lina »

forsman skrev:Kom in i örebro på mitt förstahandsval med 1,9 från högskoleprovet :)
Syns där! :)
soso
Inlägg: 27
Blev medlem: 14 jul 2011, 12:39

Re: Vilka kom in?

Inlägg av soso »

jag kom oxå in i örebro! (BI)

Men hoppas på KI eller uppsala :glad:
WannabeMD

Re: Vilka kom in?

Inlägg av WannabeMD »

Cissi skrev: Då blir vi klasskompisar :ful-ler: Kom in i Uppsala i HP-kvoten med 1.8 :w00t:
Här har ni en till! :-)
(Uppsala HP 2,0)
hello

läsa meritpoäng/höja upp betyg

Inlägg av hello »

Hej Nils!

Jag undrar vad som händer om man läser upp betyg nu i höst eftersom ett nytt betygssystem införs? Jag funderar på att läsa upp betyget i svenska från VG, och sedan vill jag läsa några meritpoäng. Hur kommer det att betygsättas? Får jag betyg enligt F-A eller IG-MVG? Det vore intressant att veta hur det påverkar och om betyget räknas på ett annorlunda sätt. Tacksamt för svar.
Gabriel

Re: Vilka kom in?

Inlägg av Gabriel »

Jag kom in som reserv nr. 2 i Umeå (i praktiken intagen m a o), som reserv nr. 4 i Linköping (också i praktiken intagen) och kom in på HP-kvoten i Örebro med 1.8. Siktar emellertid på de två förstnämnda, och enligt all tillgänglig statistik kommer jag i höst att påbörja mina läkarstudier i Umeå! Några andra här som också kommer att börja läsa i Umeå?
hamza
Inlägg: 1
Blev medlem: 13 jul 2011, 13:21

Re: Vilka kom in?

Inlägg av hamza »

Hej!
Jag har funderat på att söka till läkare i Danmark HT12, men jag har inte tillräckligt med poäng för att komma in där. Kan man komplettera sina betyg och sedan söka på kvot 2? Vad tror ni om det? :pinsamt:
Tack för en snabb svar
Bucky042
Inlägg: 5
Blev medlem: 24 jun 2011, 18:39
Kontakt:

Re: Vilka kom in?

Inlägg av Bucky042 »

Lina skrev: Syns där! :)
Då är ni antagligen mina nya klasskamrater, kom också in i Örebro (andrahandsvalet) med 22,3 i BI!
forsman
Inlägg: 9
Blev medlem: 25 jun 2011, 18:04

Re: Vilka kom in?

Inlägg av forsman »

Fan vad nice :P! vi får starta en facebookgrupp för dem som är antagna så vi kan få en liten överblick över våran blivande klass :)
johanni
Inlägg: 66
Blev medlem: 07 mar 2010, 20:00

Re: Vilka kom in?

Inlägg av johanni »

Gabriel: Jag är också antagen till Umeå :cool:
Låst