BI HT 2011 - tror ni gränserna fortsätter ligga under 22.5?

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2011 års hösttermin.
Bucky042
Inlägg: 5
Blev medlem: 24 jun 2011, 18:39
Kontakt:

BI HT 2011 - tror ni gränserna fortsätter ligga under 22.5?

Inlägg av Bucky042 »

Vet att det finns en liknande tråd om samma ämne men kör en ny tråd ändå

Okej jag har tagit studenten i år och sökt till läkarlinjen i höst. Har 22.3 och bara fjuttiga 1,2 i HP så har egentligen bara sökt för sakens skull utan att räkna med att komma in. MEN så snubblade jag förbi nån sida där de stod att statistiken från VT 2011 visade att folk kom in utan 22.5 i BI-kvoten. Så här såg det ut i andra urvalet nu i våras i de städer jag sökt.

Linköping 21.99
Örebro 21.98
KI 22.31
Uppsala 22.20
Göteborg 22.00

Okej till frågan, tror ni det lär se ut på ungefär samma sätt, dvs att det inte är helt kört om man inte har 22.5 i höst? BI-kvoten är väl bara betygen inräknade, när de tittar på både betygen och HP så är det väl andra grupper det handlar om?
WavyCrockett

Re: BI HT 2011 - tror ni gränserna fortsätter ligga under 22

Inlägg av WavyCrockett »

Det finns mer som talar för att kvoterna kommer vara ungefär likadana eller lägre än att de kommer höjas enligt mig, bland annat ett minskat söktryck och att den långsiktiga trenden verkar vara fallande kvoter. Jag ska själv söka med HP och är därför inte så insatt i betygskvoterna så någon annan får gärna svara också.
Wavy Crockett

Re: BI HT 2011 - tror ni gränserna fortsätter ligga under 22

Inlägg av Wavy Crockett »

"BI-kvoten är väl bara betygen inräknade, när de tittar på både betygen och HP så är det väl andra grupper det handlar om?"

Särskiljning med HP-resultat blir aktuellt när alla sökande med 22.5 ej får en plats.
Låst