Vilken chans ger reservplaceringarna?

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2011 års vårtermin.
hde123
Inlägg: 5
Blev medlem: 27 dec 2010, 22:03

Re: Vilken chans ger reservplaceringarna?

Inlägg av hde123 »

Vet inte om detta redan har besvarats ovan, men jag är rätt förvirrad för tillfället och behöver få svar svart på vitt. Jag är som jag tidigare nämnt antagen i örebro samt andra reserv i Linköping. Jag anser mig därmed ganska säker på att komma in i Linköping, även om jag ännu inte hört något från dem. Men nu är frågan vad jag ska göra med min plats i Örebro. Om jag tackar ja till platsen, påverkar det då inte min reservplats i Linköping? Jag vet att universiteten själva håller i reservantagningen, men jag vill verkligen vara bombsäker eftersom jag inte till något pris vill förlora min chans till Linköping. Örebro känns inte så lockande... Så, Nils, eller någon annan. Vad gäller?
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4716
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Vilken chans ger reservplaceringarna?

Inlägg av Nils »

Din reservplats i Linköping ska inte påverkas av att du börjar i Örebro. Du kan börja där, erbjudas plats i Linköping och sedan välja att hoppa över dit istället.
pokereve
Inlägg: 19
Blev medlem: 13 jul 2010, 16:15

Re: Vilken chans ger reservplaceringarna?

Inlägg av pokereve »

Börjar bli orolig nu... Fortfarande inget besked från Lund :neutral: (2areserv i HP)

snälla snälla!
Orac
Inlägg: 5
Blev medlem: 29 dec 2010, 16:56

Re: Vilken chans ger reservplaceringarna?

Inlägg av Orac »

pokereve skrev:Börjar bli orolig nu... Fortfarande inget besked från Lund :neutral: (2areserv i HP)

snälla snälla!
Vi får hålla ut :-) Åse har nog varit ledig idag. Och igår. Trettondagsafton och klämdag...
Jag hoppas på positivt besked under nästa vecka, och i värsta fall måndag den 17:e.
Märkligt att de inte varit några återbud ännu.

Håller tummarna för oss! :glad:
DrAmirando
Inlägg: 40
Blev medlem: 03 nov 2010, 19:43

Re: Vilken chans ger reservplaceringarna?

Inlägg av DrAmirando »

pokereve skrev:Börjar bli orolig nu... Fortfarande inget besked från Lund :neutral: (2areserv i HP)

snälla snälla!
Nästan alla studievägledare har varit på semester, du blir med mycket stor sannolikhet antagen nästa vecka, njut av en sista vecka av frihet (och ångest) :party:
quie
Inlägg: 11
Blev medlem: 31 dec 2010, 00:13

Re: Vilken chans ger reservplaceringarna?

Inlägg av quie »

börjar med bli väldans orolig (reserv 1 BG1) vet någon om Lund har online registrering?


mvh
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4716
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Vilken chans ger reservplaceringarna?

Inlägg av Nils »

Mig veterligen har de inte det.
Zorbax
Inlägg: 3
Blev medlem: 04 jan 2011, 19:15

Re: Vilken chans ger reservplaceringarna?

Inlägg av Zorbax »

Nu måste väl ändå någon ha kommit in?
Orac
Inlägg: 5
Blev medlem: 29 dec 2010, 16:56

Re: Vilken chans ger reservplaceringarna?

Inlägg av Orac »

Zorbax skrev:Nu måste väl ändå någon ha kommit in?
När jag pratade med Lund tidigare idag hade de kallat 4 reserver i HP-kvoten.

*håller tummarna*

:-)
quie
Inlägg: 11
Blev medlem: 31 dec 2010, 00:13

Re: Vilken chans ger reservplaceringarna?

Inlägg av quie »

Orac skrev: När jag pratade med Lund tidigare idag hade de kallat 4 reserver i HP-kvoten.

*håller tummarna*

:-)
Innebär detta att hela överintaget har kompenserats med avhopp? Eller har överintaget spridits ut på alla kvoter så att exempelvis 2 stycken måste hoppa av HP kvoten innan de kallar reserver i den kvoten? Vilket i sin tur kommer att medföra att 2 stycken måste tacka nej till sin plats i exempelvis BG1 kvoten innan de kallar in en reserv för den tredje som hoppar av?


mvh
Låst