20,00 2,5 meritpoäng och 1,6 på HP - god chans HT 2010..?

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2010 års hösttermin.
Bjorkman
Inlägg: 75
Blev medlem: 07 feb 2009, 18:46

Re: 20,00 2,5 meritpoäng och 1,6 på HP - god chans HT 2010..?

Inlägg av Bjorkman »

Tack! :)

Ah, det är Religion A , Samhällskunskap A, Svenska A och lite sådana kurser. Psykologi A för att det ger meritpoäng, kanske lite mer jobb med dem..? Och sedan förhoppningsvis Kemi och Fysik Breddning, de är kanske inte direkt lätta, där får jag jobba lite. Men det blir blir nog ganska skoj..

Konstigt, men jag tycker att alla ämnen är mer eller mindre roliga nu. Så var det inte på gymnasiet.. :wink:
Användarvisningsbild
judithstar
Inlägg: 79
Blev medlem: 09 okt 2008, 22:45

Re: 20,00 2,5 meritpoäng och 1,6 på HP - god chans HT 2010..?

Inlägg av judithstar »

empezar skrev: Har du kollat upp så att det där verkligen stämmer med åtta år? Jag har aldrig hört eller läst något om det.

Jag känner två personer som går T1 men har bara regelbunden kontakt med en av dem.
*vinkar* jag är T1:a i umeå:)
trivs bra här uppe:)
empezar
Inlägg: 666
Blev medlem: 20 apr 2008, 15:21

Re: 20,00 2,5 meritpoäng och 1,6 på HP - god chans HT 2010..?

Inlägg av empezar »

Bra att du trivs judithstar! Vars flyttade du från?

Bjorkman, i så fall läser jag ännu lättare ämnen den här terminen (läser även Religion A, dock), och det är både ointressant och ostimulerande :) Men man får hålla ögonen på målet.
Fd läkarstudent (termin 7 Uppsala)
Användarvisningsbild
judithstar
Inlägg: 79
Blev medlem: 09 okt 2008, 22:45

Re: 20,00 2,5 meritpoäng och 1,6 på HP - god chans HT 2010..?

Inlägg av judithstar »

sundsvall:)
Bjorkman
Inlägg: 75
Blev medlem: 07 feb 2009, 18:46

Re: 20,00 2,5 meritpoäng och 1,6 på HP - god chans HT 2010..?

Inlägg av Bjorkman »

Åh, kul judithstar! :) Hur går det och hur trivs du? Och vad läser ni nu?

Hehe, ja, håll målet i sikte empezar! Vad läser du denna termin då?
empezar
Inlägg: 666
Blev medlem: 20 apr 2008, 15:21

Re: 20,00 2,5 meritpoäng och 1,6 på HP - god chans HT 2010..?

Inlägg av empezar »

Bjorkman skrev:Åh, kul judithstar! :) Hur går det och hur trivs du? Och vad läser ni nu?

Hehe, ja, håll målet i sikte empezar! Vad läser du denna termin då?
Jag läser 50p religion och 150p datakurser (för enkelhetens skull). Övrig tid går till högskoleprovplugg.
Fd läkarstudent (termin 7 Uppsala)
Användarvisningsbild
judithstar
Inlägg: 79
Blev medlem: 09 okt 2008, 22:45

Re: 20,00 2,5 meritpoäng och 1,6 på HP - god chans HT 2010..?

Inlägg av judithstar »

Bjorkman skrev:Åh, kul judithstar! :) Hur går det och hur trivs du? Och vad läser ni nu?

Hehe, ja, håll målet i sikte empezar! Vad läser du denna termin då?
resten av terminen läser vi cellen-struktur och funktion.
just nu termodynamik och kinetik, samt om enzymer.

jag fattar inte alltid så mkt.... tipset är att ha koll på gymnasiekemin innan kursstart.
men, det faller nog på plats om ett tag.

jag trivs bra, har hamnat i en ofantligt stor klass(ca 100pers) men med skön stämning.
Bjorkman
Inlägg: 75
Blev medlem: 07 feb 2009, 18:46

Re: 20,00 2,5 meritpoäng och 1,6 på HP - god chans HT 2010..?

Inlägg av Bjorkman »

Jag läser Kemi B o Biologi B just nu, bland annat, så lägger lite extra kraft på dem då. :)

Det låter kul, håll os gärna uppdaterade hur det går för dig! När har du första tentaperioden..?

Jag funderar på att läsa Etik & Livsmoral och Omvårdnad över sommaren genom NTI-skolan, någon som läst de kurserna och vet något om dem eller har några tips..? Etik & Livsmoral är 50p och Omvårdnad 100p med praktik, så jag skall föröka jobba på ett gruppboende även denna sommaren. Borde funka..?
Ser dem som en reserv om jag inte lyckas få till MVG i EnC eller Fysik eller Kemi Breddning..
Användarvisningsbild
judithstar
Inlägg: 79
Blev medlem: 09 okt 2008, 22:45

Re: 20,00 2,5 meritpoäng och 1,6 på HP - god chans HT 2010..?

Inlägg av judithstar »

Bjorkman skrev:Jag läser Kemi B o Biologi B just nu, bland annat, så lägger lite extra kraft på dem då. :)

Det låter kul, håll os gärna uppdaterade hur det går för dig! När har du första tentaperioden..?

Jag funderar på att läsa Etik & Livsmoral och Omvårdnad över sommaren genom NTI-skolan, någon som läst de kurserna och vet något om dem eller har några tips..? Etik & Livsmoral är 50p och Omvårdnad 100p med praktik, så jag skall föröka jobba på ett gruppboende även denna sommaren. Borde funka..?
Ser dem som en reserv om jag inte lyckas få till MVG i EnC eller Fysik eller Kemi Breddning..
tenta- början på juni.
waterflash
Inlägg: 78
Blev medlem: 25 feb 2009, 09:21

Re: 20,00 2,5 meritpoäng och 1,6 på HP - god chans HT 2010..?

Inlägg av waterflash »

Hej hej allihopa!

Jag är 21 år och har nyss avslutat mina komvuxstudier som Björkm har, har fått 22,5 enligt 2010 regler. Jag är inte ren komvuxstudent, men har 2100p av 2350p komvux kurser.

Men empezar, du verkar väldigt duktig på det här, vad grundar du det hela på att vi med 22,5 kommer komma in "rätt" säkert 2010? Jag har försökt leta statistik över hur många 20,00 idag som är upptenterande osv men hittar inget?:=)

//Daniella
Låst