Antagning Läkarprogrammet Ht-08

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2008 års hösttermin.
Camilla_S
Inlägg: 21
Blev medlem: 02 maj 2008, 16:13

Re: Antagning Läkarprogrammet Ht-08

Inlägg av Camilla_S »

Nils skrev:Jag skulle inte använda orden "långt ifrån"...
Det är inte HELT säkert att du kommer in med 1,9 men jag skulle säga att det är riktigt goda chanser för det, särskilt om du söker till alla andra läkarprogram.
Nu vet jag att jag tjatar Nisse, men om du var jag, skulle du våga stryka Umeå? Grejen är även den att nu har jag blivit kallad till PILintervju, så ska jag åka på den är nästan en strykning av Umeå ett måste. Annars är det ju inte värt nåt... :?
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4716
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Antagning Läkarprogrammet Ht-08

Inlägg av Nils »

Camilla_S skrev: Nu vet jag att jag tjatar Nisse, men om du var jag, skulle du våga stryka Umeå? Grejen är även den att nu har jag blivit kallad till PILintervju, så ska jag åka på den är nästan en strykning av Umeå ett måste. Annars är det ju inte värt nåt... :?
Ja. Risken för att du inte blir antagen någonstans denna antagning (och måste vänta till våren) är minimal och jag tycker att du har råd att kosta på dig den pyttelilla risken för att få chansen att börja plugga på ett ställe som du verkligen föredrar. Det värsta som kan hända är att du får vänta 4-5 månader längre med att börja men antagligen får du börja där du vill redan till hösten. Chansen är faktiskt god att du kommer in på KI via HP även ifall du inte skulle lyckas riktigt bra på intervjun, så jag skulle säga att oddsen är på din sida redan vid ditt andrahandsalternativ - du ligger ju bra till både via PIL och via HP... :)
Camilla_S
Inlägg: 21
Blev medlem: 02 maj 2008, 16:13

Re: Antagning Läkarprogrammet Ht-08

Inlägg av Camilla_S »

Haha, tack Nisse! Jag blir så full i skratt när jag läser mina inlägg här och på andra forum. Alla är så snällla och svarar, jag får samma positiva svar hela tiden, men jag ger mig liksom inte! Blir inte bättre av att jag jobbar natt, ensam på ett demensboende med bara mina funderingar som sällskap :D

Tack för en toppensida och ett kanonbra forum!
Låst