Cookies

Europeiska unionen och Sveriges riksdag kräver att alla hemsidor informerar läsare om cookies. Denna sajt använder cookies för Google Analytics, för att spara döljande av notiser och annonser och för andra funktioner. Ifall din webbläsare är inställd på att acceptera cookies tolkas det som samtycke.

[ dölj detta och visa notiser i menyn nedanför vid nya händelser ]

Forum

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

Reservplatser

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2008 års hösttermin.

10 jul 2008, 17:38

Hej!
Jag har en fråga angående reservplaceringar. Jag kom in på mitt fjärdehansval Linköping :) . På mitt förstahandsval (Göteborg) har jag reservplats 5 och på mitt andrahandsval (Uppsala) reservplats 13. Alla är i kvot BG/HP (jag har 20,0 + 1,7). Hur stora tror ni att chanserna är för mig att komma in i Göteborg eller Uppsala?

Förresten: Grattis till alla som kom in!
soph-ie

10 jul 2008, 19:22

5:e reserv på en kvot med 25 platser... Låter inte helt omöjligt, men klart du ska börja i Linköping ju! 8)
karloz
Växjö

10 jul 2008, 22:00

soph-ie skrev:Hej!
Jag har en fråga angående reservplaceringar. Jag kom in på mitt fjärdehansval Linköping :) . På mitt förstahandsval (Göteborg) har jag reservplats 5 och på mitt andrahandsval (Uppsala) reservplats 13. Alla är i kvot BG/HP (jag har 20,0 + 1,7). Hur stora tror ni att chanserna är för mig att komma in i Göteborg eller Uppsala?

Förresten: Grattis till alla som kom in!
Chansen är god för Göteborg, aningen mindre god för Uppsala (dock fortfarande möjligt).
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Läkarstudent