Umeå, termin 4

Bostad, studentliv, möjligheter, kurser, praktik, tillgodoräknande, et cetera.
kat
Inlägg: 2
Blev medlem: 12 jul 2012, 22:37

Umeå, termin 4

Inlägg av kat »

Hej!
Jag har en fråga till alla som har läst T4 på Umeå Universitet- jag kommer att flytta till Umeå och undrar hur många timmar det finns per vecka. Finns det några lediga dagar? Är det möjligt att jobba samtidigt? Kan någon beskriva eller klistra in veckoschema? :)
Madde

Re: Umeå, termin 4

Inlägg av Madde »

Hejsan!

Jag har läst termin 4 i Umeå, den intensivaste terminen av mina fem. Man har individuellt schema. Måndag och onsdag föreläsningar och de andra dagarna lab, demonstrationer, case och mikroskopering. Allt utom föreläsningarna är obligatoriskt med närvarokontroll. Man har individuellt schema och får tilldelat ett studentnummer efter uppropet. Schemat är ett enda gytter och det är omöjligt att veta vad man har för schema innan man vet vad man har för nummer. Dessutom blir man bara gråtfärdig av schemat innan uppropet när man får veta hur man ska läsa det, på ett ungefär.
När jag läste kursen var det enormt schemastrul och ändringar från dag till dag, det var svårt att planera ett liv utöver skolan ibland och man fick kolla mailen var 10e minut för att vara uppdaterad om senaste schemat, men vår kurs var tydligen extrem, man kan hoppas att de fått koll på det nu, de fick hård kritik nämligen.

Men, är man smart och brukar vanligtvis plugga lite så klarar man av ett jobb men kanske inte varje vecka. Det är annars en riktigt kul kurs, alla moment är superroliga och lärorika tyckte jag för det mesta.
kat
Inlägg: 2
Blev medlem: 12 jul 2012, 22:37

Re: Umeå, termin 4

Inlägg av kat »

Tack för svaret! Hoppas att det kommer att förbättra sig i kommande semestern :)
Skriv svar