Buss till universitetet

Bostad, studentliv, möjligheter, kurser, praktik, tillgodoräknande, et cetera.
Blomma

Buss till universitetet

Inlägg av Blomma »

Hej på er,
Jag är antagen i örebro universitet, men har aldrig besökt staden eller universitetet. Jag har kollat på örebro universitet hemsida och hittat att bus 1,2,3 och 4 går till universitetet. Min fråga är vilken busshållplats ska jag åka buss ifrån och vilken ska jag av?
Mvh
forczen

Re: Buss till universitetet

Inlägg av forczen »

Tjenare!

Min rekommendation är att ta buss 1 eller 4 då dessa stannar vid universitetet som sista hållplats, hållplatsen heter "universitetet" :) 2 och 3 stannar också vid universitetet och hållplatsen heter då studentgatan :)
Tar du buss 2 eller 3 går du bara över vägen (om du åker från centrum till universitetet så stannar bussen på motsatt sida till skillnad från vad kartan visar nedan) till pressbyrån och då ser du universitetet med en gigantisk skylt där det står "Örebro Universitet" så det går inte att missa!


http://www.oru.se/Extern/OmUniversitete ... t_2012.pdf

På kartan ser du om du zoomar in hållplatserna för buss 1,2,3,4.
forczen

Re: Buss till universitetet

Inlägg av forczen »

Notera att kartan även visar "bilbergska huset" vilket är "vårat" hus där främst läkarna har föreläsningar och övriga moment :) Rekommenderar dig att printa ut kartan när du ska hitta dit första gången. Vi kommer att ha en rundvandring första dagen med er och visa er runt så att ni hittar bättre :)
Blomma

Re: Buss till universitetet

Inlägg av Blomma »

Tack för ditt snabba svar. :glad:
I vilken byyganad skulle vi vara första dagen? bilbergska huset eller?
forczen

Re: Buss till universitetet

Inlägg av forczen »

Jag är osäker på vart ni har iår :) när vi började så hade vi i bilbergska huset första dagen men det kan ha ändrats till aulan eller något annat :) Har du fått någon information om första dagen ännu :)?
forczen

Re: Buss till universitetet

Inlägg av forczen »

Kollade erat schema och ni har samling i aulan först som ligger i samma byggnad som biblioteket :) Sedan har ni en campusvandring med oss från serum och efter lunch så kommer ni att vara i föreläsningssalen på högsta våningen i bilbergska.

Du kan se ditt schema via länken nedan. Men kom ihåg att tider kan ändras så det är viktigast att du går enligt infon du får i ditt mail från kursledningen :)

http://kronox.oru.se/setup/jsp/Schema.j ... -84000H13-
Blomma

Re: Buss till universitetet

Inlägg av Blomma »

Tack så mycket :glad:
Skriv svar